Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - gothicteo

Sidor: 1 2 [3] 4
31
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 13, 2011, 18:36:07 PM »
Klart... allt som är sexigt får kosta pengar.... men så tråkiga saker som plastrutor...
Allvarligt talat så känner jag lite att man försöker spara pengar där det inte ger mer effekt. Dummt? JA! jag känner mig toknöjd med PVC plasten som monterades i dag. Beter sig riktigt fint!

32
Övrigt / SV: Folkrace Däck
« skrivet: mars 12, 2011, 22:29:06 PM »
Hur kassa är gamla vinterdäck?
Har kört en sesong med Dacapo och Adaptor.
Har nu fått ett mindre partid vinterdäck både dubbfria och "dubbade utan dubb".
Är det ens värt att montera på fälg?

33
Bygga / SV: Plastrutor
« skrivet: mars 12, 2011, 21:53:26 PM »
Hittade 2mm pvc på hornbach för 225kr arket. 1X2M
Den var riktigt bra och seg!
Jag testade och slå på en spillbit med hammaren och den blev bara större utan en minsta antydan till sprickor!

34
Volvo / SV: Mc förgasare på en B23a
« skrivet: mars 12, 2011, 21:39:52 PM »
Återstår att se..... Jag kommer med rapport på bestyckning och så vidare!

35
Övrigt / SV: Dragbil!
« skrivet: mars 08, 2011, 12:06:24 PM »
Jag har reggat min 945T med förstärkningssats till 1800kg och håller på att ta E-kort. Det känns billigare i längden.

Visst så är polisen ofta på bra humör när det gäller folkrace och allt är bra fastspänt och att dom har svårt att säga vad bilen på släpet väger ( En vanlig bil har ju reggnummer som man kan kolla vikten med) men det kan aldrig skada att köra lagligt!

Kostnad förstärkning 220kr Besiktning 330kr
Körkort om man lyckas på första så billigt som möjligt 2750kr

En böter för överlass och olovlig körning kostar mer!

36
Övrigt / SV: sälja delar på tävlingar?
« skrivet: mars 08, 2011, 11:59:34 AM »
Det beror ju på vem som köper.
Tex länkarmar till 240 brukar gå åt på löpande band... Dom tar jag 100kr för om jag inte känner han som köper... Dom jag känner får låna eftersom de flästa har delar hemma.
En ruta skulle jag ta 300 för eftrsom dom är jobbiga att frakta!

37
Bygga / SV: Bortplockning?
« skrivet: mars 08, 2011, 10:59:28 AM »
Ja byggde spolarbehållare av 10L dunk. Hamnade i baksätet!
Sedan fick jag tippset att mäta ut mitten mellan hjulen och sätta pallbockar där med ett rör under bilen och på så sätt balansera bilen mot lite bakvikt. Balanseringen kan man ju då göra genom att ta bort fram eller lägga dit bak. Tänk åxå på att ju längre bak vikten hamnar desto mer verkan ger den.
Sedan passade jag på att flytta förarplatsen bakåt, Tädspole och allt sånt som har med tändningen gick åxå baåkåt i motorummet.
Jag inbillar mig att många bäckar små.....

Sedan som nån sa, bra väghålning och balans är viktigare än mycket effekt. Jag menar kan man vinna med en MB190 1.8 så kan man......

38
Bygga / SV: huvudbåge
« skrivet: februari 26, 2011, 19:35:07 PM »
i Göteborg hittade jag 43mm 3,2 gods för 30kr metern!

va du på gbg handelsstål ?

Japp! Dom var smidiga att ha att göra med!
Fick låna kallsågen och kapa till sakerna!

39
Volvo / Mc förgasare på en B23a
« skrivet: februari 26, 2011, 00:04:32 AM »
Jo jag funderar på MC förgasare till min b23a med planad topp, lite fixade kanaler och extraktor. Sitter en Elleman88kami den.
Min fråga är vad jag ska ha för förgasare och vilken storlen samt givetvis var man får tag i dom till vettiga pengar!

40
Volvo / SV: Lättat svänghjul
« skrivet: februari 25, 2011, 23:07:42 PM »
En bekant med aldeles för mycke pengar kör med automatens svänghjul och en liten platta i mitten föt 3 skivig koppling.
Automatens "svänghjul" är en plåtskiva som väger ..... Väldigt lite i jämförelse...

41
Bygga / SV: huvudbåge
« skrivet: februari 25, 2011, 23:03:53 PM »
i Göteborg hittade jag 43mm 3,2 gods för 30kr metern!

42
Volvo / SV: Lättat svänghjul
« skrivet: januari 29, 2011, 12:54:07 PM »
Jag monterade tryckplattan sedan satt jag upp det på ett lager Vetikalt läge i skruvstycket.
Den tygsta biten svängde då neråt.
Där borrade jag med 8mm borr i ytterkant ca 3mm djupt. Alltså från baksidan.
så höll jag på i 10 minuter tills svänghjulet slutade snurra när det satt i olika lägen. Sammanlagt borrade jag 3st hål.
Glöm inte markera på något sätt hur du monterade tryckplattan så att det blir samma i bilen.

Min första bil jag byggde struntade jag i detta och det resulterade i att jag tappade främre remskivan 6 gånger innan jag blev av med bilen......

43
Volvo / SV: Lättat svänghjul
« skrivet: januari 29, 2011, 00:58:50 AM »
Jag har svarvat 2 potthjul det första vägde 8kg efter svarv å det andra 4,7.
Bägge har gått mer än en sesong och fungerar aldeles utmärkt.
Jag ska försöka få ner ett hjul ännu mer men det dröjjer!

Det första är att titta på tryckplattans anlägningsyta. Du kommer se en avlagring som säger "här ligger tryckplattan"
Då kan du ta 4mm på utsidan. Sedan är materialet 25mm där lamellen ligger emot. Jag mätte på ett BMW svänghjul å där var det bara 10mm så där kan du ta 15mm på baksidan men tänk dig för när du kommer mot centrum av svänghjulet för där bultarna sitter är det bara 10mm gods.
Tänk också på att fösöka använda ett rundstål så att det inte blir några skarpa kanter.
OCH GLÖMM INTE BALANSERA!
När du spänner upp det i svarven så var noga att det blir rakt.
Det som vägde 4,7 kg behövde knappt balanseras.

44
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: januari 23, 2011, 21:23:17 PM »
Jag har sett nån mercedes compakt gå som folkracer.... är det någon som vet något mer om den??

45
Bygga / SV: udda byggen
« skrivet: augusti 03, 2010, 18:02:21 PM »
Byggde en BMW 318 med E30 kaross... satte i en B230 och M47 låda. Ruggigt svårkörd bil. Antingen går det rakt fram eller så snurrar den.....
Kan tillägga att vi blev av med den på första tävlingen...
Jag har en ny E30 på gång som ska få volvo 240 framvagn, bakvagn och drivlina.
Funderar på kylet bak åxå....

Sidor: 1 2 [3] 4