Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Stormen

Sidor: 1 2 [3] 4
31
Volvo / SV: b230e går inte på tomgång
« skrivet: april 11, 2009, 14:07:14 PM »
Du får nog leta rätt på kontaktstycket som ska sitta där, lite osäker på hur det såg ut, men antingen är det termotidkontakten, som styr kallstarten (borde vara svårstartade, inte gå så illa som din) eller så är det tempgivaren till tändningen, vet inte hur den går om den tappar den signalen, men det lär ju inte bli bättre i alla fall.

32
Volvo / SV: b230e går inte på tomgång
« skrivet: april 07, 2009, 23:03:51 PM »
Den sitter bultad på blocket, bredvid vevhusvent.
Det finns en jävligt bra PDF fil om K-jet, massvis med bilder och tror det var lite felsökning också, länkad till antingen härifrån, TPC eller 240klubben. Kommer inte ihåg, men snubblar jag på den så postar jag här.

33
Volvo / SV: b230e går inte på tomgång
« skrivet: april 04, 2009, 23:37:12 PM »
Skulle kunna vara dålig styrtrycksventil.

34
Volvo / SV: Tändning !
« skrivet: mars 30, 2009, 15:32:00 PM »
Mitt tips är, Leta reda på en 740 ca 85-86 med a-motor på skroten......
Sen plockar man den brytarlösa tändningen, det är en lös kabelstam till det så det är ju jätteenkelt, Börja med och lossa fördelarn sen följer du kabeln från den..... Sen kabel till tändspolen, en till jord och en till motståndet(ta givetvis me motståndet) som sitter i innerskärmen...
Detta är ett bra och enkelt system ;D
Och detta system har block monterad fördelare ;D

Motståndet? Menar du inte tändmodulen?

35
Övriga / SV: Strömkran/reostat för elektrisk vattenpump
« skrivet: mars 30, 2009, 15:29:53 PM »
Hur går det för dig?

36
Övriga / SV: Lättning aav svänghjul vw
« skrivet: mars 30, 2009, 15:29:12 PM »
Kolla på gtiklubben.nu där borde du kunna hitta lite info.

Annars finns det en några färdiga till salu
http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=11&action=showad&id=5931

37
Volvo / SV: Ställbara kamdrev?
« skrivet: mars 12, 2009, 21:56:49 PM »
En hemmagjord offset-kil / trappstegskil alltså :)

38
Volvo / SV: Ställbara kamdrev?
« skrivet: mars 12, 2009, 11:21:05 AM »
Jag har ställbara drev, men skulle ändå vilja veta hur hårt folk drar sina drev när dom kör med uppslipade hål/utan styrstift.

39
Övriga / SV: Strömkran/reostat för elektrisk vattenpump
« skrivet: mars 08, 2009, 20:44:35 PM »
SAAB är ointressant, Volvo for life! 8)

40
Köpes / SV: Ventil brickor volvo
« skrivet: mars 01, 2009, 13:31:57 PM »
Skroten? Plockade en V-kam på skroten för något år sedan, tror jag betalade 50:- extra för tryckare + just brickor. Ska enligt andra finnas som stycke vara på Volvo, men jag har aldrig köpt några själv. Och har du tjocka brickor + en snäll kompis på en mek. verkstad med planslip går det väl att plocka några tiondelar :) Tycker härdningen borde vara så pass tjock att det går att slipa av lite.

41
Övriga / SV: Strömkran/reostat för elektrisk vattenpump
« skrivet: mars 01, 2009, 12:57:25 PM »
Det enklaste för att få den funktionen är att ha en termostat och ett relä som tar ström direkt från batteriet, alltså inte går via tändningen. Då kommer pumpen att gå oavsett om motorn är igång eller ej om vattnet är varmare än termostatens bryttemperatur. Annars går det att ha en tempgivare och göra en enkel komparatorkrets, då kan du ställa vid vilken temperatur som pumpen ska starta.

Vad menar du med öppna upp i toppackningen? Slipa upp bulthålen i B20 packningen?

42
Volvo / SV: Ställbara kamdrev?
« skrivet: februari 28, 2009, 13:19:21 PM »
Hur hårt drar ni fast kamdreven när ni har slipat upp dom och ska man lägga i någon tandad bricka? Jag tycker det känns lite vanskligt. Vet att vissa renaulter (och säkerligen flera andra) inte har något styrstift, men deras drev sitter på kona.

43
Övriga / SV: Strömkran/reostat för elektrisk vattenpump
« skrivet: februari 28, 2009, 13:13:46 PM »
Nja, såvida du inte tänker ta pumpen som du har för att få färskvatten från brunnen till huset kan jag inte se någon som helst anledningen att sätta dit en växelriktare, då jag förmodar att du har en pump avsedd för fordonsbruk och då går på 12V. Jag har absolut ingen aning om vilka strömstyrkor det rör sig om, men jag antar att det är tillräkligt mycket för att en vanlig potentiometer (justerbart motstånd) ska bli väldigt otympligt. Det borde väl fungera att styra spänningen med en transistor däremot, modellen lite större.

Varför vill du strypa pumpen? Vet att en del har termostat till elektrisk vattenpump, låter det som ett alternativ?

44
Volvo / SV: Mekaniskt Sprut, Ställa Upp Bränslet, Hur????
« skrivet: december 09, 2008, 13:02:21 PM »
Om du ändrar styrtrycket ändras bränsletrycket till spridarna, lägre styrtryck = högre spridartryck. Man ska kunna schimsa någonstans för att ändra styrtrycket, har sett bilder på det, men kan inte komma på var.
 När du ändrar på insexskruven justerar du luftvågen, den påverkar bränslehuvudet som styr hur mycket soppa du ska få.

45
Volvo / SV: B23 Insug DubbelFörgasare
« skrivet: december 09, 2008, 12:58:06 PM »
Kolla på TPC's forum, brukar finnas lite annonser från folk som skär flänsar. Insug finns garanterat, men vet inte om jag har sett stromberg flänsar, vanligare med weber.

Sidor: 1 2 [3] 4