Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - weber50

Sidor: 1 [2] 3
16
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: december 03, 2011, 19:43:50 PM »
En lokal firma. Men det ska va ok att använda gammla bult?

17
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: december 03, 2011, 19:15:53 PM »
Nej toppen är nyplanad och upp mätt. Men kan man använda gammla bultar. Har fått olika svar på den frågan.

18
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: december 03, 2011, 18:12:41 PM »
Skruva ihop motorn idag, bygde avgas system å allt.  Allt klart, tog av kabeln till tändspolen. Och körde runt den för att få upp oljan överallt. Sen så kollade jag motorn, Kylar vatten som läck runt om hela toppen :arg:

Jag har såklart ny topppackning med jag använder dom gammla bultarna.Och jag var riktigt noga när jag gjorde rent ytorna innan jag la dig toppen. Jag har dragit dom 20,60 och sen 90 grader. VAD ÄR FEL.

Jävla bil jävlar.

19
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: november 28, 2011, 19:53:39 PM »
det finns juh folk som använder gradskiva också, är det overkill eller?

20
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: november 28, 2011, 19:07:26 PM »
Ingen som vet någon bra guide för hur man ställer in en kamaxel, med ställbart kamdrev. Jag har sökt men hittar ingen bra. Har läst lite men är tydligen för dum för att fatta :doh: :doh:

21
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: november 27, 2011, 14:36:08 PM »
Nu har jag monterat toppen och kamaxel. Ventil spelet låg på 0,45-0,50 och jag ska ha 0,30. Hur gör ni då när ni beställer nya shims? Hur tjocka är dom orginal?

Vart kan man beställa dom? Eller måste man köpa dom på volvo?

Läste i Hayns boken att man kunde byta när kammen sitter i. Lönar det sig eller är det bättre att plocka lös den?

22
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: november 04, 2011, 23:30:53 PM »
Har du som sålt chippet någon kommentar på ovanstående?

23
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 27, 2011, 20:44:33 PM »
Har du någon bild för att se hur ni gör när ni byglar boxen.

Det är lika bra att göra det med engång då?!

24
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 26, 2011, 21:16:29 PM »
Japp då var chippet beställt ;Dr

Nu kommer jag inte behöva röra varken bränsle eller tändning?

Får väl montera ihop skiten så får vi se hur den går. Någon som vill se uppstarts film?

25
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 26, 2011, 19:51:33 PM »
Helvete va bra. Gör en beställning senare.

26
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 26, 2011, 19:38:27 PM »
nummret på boxen var 0280000561  och så stod detta också  3517407. Och sen har jag gula spridare om det kan säga nått.

27
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 25, 2011, 21:25:46 PM »
Ska kolla nummret på boxen imorn.

Men jag har 3 frågor.

Varför monterar man stumma motor kuddar, och svetsar fast motorn i stag?

Var kollar man vad tändingen står på, med strob lampa mot remhjulet??

Någon som vet var det finns någon beskrivning på hur man pressar ihop btr.?

28
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 24, 2011, 21:48:48 PM »

Ingen annan här på forumet som trimmat en volvo med LH2.2.?

Fan känns kass nu när jag köpt massa prylar och så faller allt på detta :arg: :doh: :arg: :doh:

29
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 24, 2011, 20:53:56 PM »
Jepp jag har fördelaren bak på min topp. Vad är det jag ändrar om jag vrider den då?

Hur mycket Hk skillnad blir det jämfört med om jag hadde haft LH.2.4. plus chipp?

30
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 24, 2011, 20:10:23 PM »
Vad är det kan inte kommer att kunna justera?

För som jag förstått så kan jag ställa tändingen med mitt sprut genom att vrida fördelaren. Och bränsle trycket kanske jag skulle kunna öka genom att pressa ihop btr. lite.

Detta projekt har redan blivit lite värre än vad jag hade tänkt mig så. Jag skulle inte vilja slänga ut mer pengar.

Detta är receptet. :read:

Planad topp 2 mm 530 mirafräst och justerat ventilspel.
Kyrk kam ky151 298dur på körspel 260dur på 1mm lyft 3,5-3,7mm på tdc, 0,30,0,35 spel
Exstraktorgrenrör plus 2,5" avgas med en dämpare
Öppet luftfilter
Ställbart kamdrev


Kommer det att bli bra ??? ???

Sidor: 1 [2] 3