Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - weber50

Sidor: 1 2 [3]
31
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 23, 2011, 22:24:06 PM »
Ingen som vet nått? Använder man aldrig detta sprut till trimmning?

Vad är det som kommer funka dåligt för mig?

32
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 22, 2011, 20:31:04 PM »
Kan jag göra nått annat för att kompensera chippning?

33
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 22, 2011, 18:53:47 PM »
Nu har jag köpt kam och kamdrev. Men folk har sagt att jag måste chippa bilen också. Kan jag chippa den? Det är en 740 ifrån 1988. Hur vet jag vad det är för sprut i den?

34
Köpes / Kam och ställbart kamdrev
« skrivet: oktober 07, 2011, 18:34:25 PM »
Kam med fördelarspår alla utom M och T

Och ett ställbart kamdrev

35
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 07, 2011, 18:08:34 PM »
Någon som har en kam att sälja?

36
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 07, 2011, 11:25:38 AM »
Du säger att du kontrollerar kammarna när du får dom, för att se om dom är godkända. Vad ska jag titta efter?

37
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 06, 2011, 23:27:22 PM »
Lyfte toppen idag. Tyvärr var det en M kam. Vad kostar det om man inte har någon inbytes kam?

38
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 06, 2011, 09:32:20 AM »
Skulle du kunna berätta lite mer om hur jag går tillväga. Antar att man gör en märkning på drevet, och sen plockar ur det och använder pelarborren?

Om jag ska beställa en fs280 så måste man alltså skicka in en annan i inbyte. Kan jag byta in den som jag har i min bil orginal?

Det står även att kammarna ej är härdade, betyder detta att man måste göra det? Eller är det bara att köra?

39
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 05, 2011, 23:24:10 PM »
Ok men om jag planar min 530 topp 2mm, kommer jag kunna använda orginal kamrem då? Vet du vad tjockleken på topplocket är orginal på 530?

Kommer jag vara tvungen att köpa ställbart kamdrev till fs280?

40
Volvo / SV: Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 05, 2011, 23:13:23 PM »
Ja ok, det kanske inte är så , mycket att hämta genom att köpa 531 toppen.

Hur kan jag justera bränsletrycket? Pressa ihop BTR??

41
Volvo / Ett bra recept för B230f ( Isbil)
« skrivet: oktober 05, 2011, 22:49:39 PM »
 :dyrka: Har sökt runt på nätet men hittar inget bra svar på min fråga.

Har en 740 med en b230F, som jag ska köra på isen. Tänkte att det kanske skulle vara roligt med några extra kusar i år. Så om det är någon som kan en bra setup för mig BERÄTTA.

Har tänkt att köpa en 531 topp med VX3 kam och plana denna (vet ej hur mycket man ska ta). Extractorgrenrör + 2,5 tums system och öppet luftfilter.

Eller är det vettigare att köpa någon annan kam och använda mig av den 530 toppen som sitter i orginal.

Ni som kör folkrace borde väl ha bra koll på detta :help:

Sidor: 1 2 [3]