Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - sleepy_

Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 35
376
Volvo / SV: Slipade hål i insugningskanal på en 405 topp.
« skrivet: september 01, 2013, 23:23:26 PM »
säger som ovanstående jb weld det är använt under många år för och ändra former på kanaler och även laga skador där det är svårt och svetsa det är en väldigt stryktålig epoxi annars är belzona 1111 också populärt till topplocksarbeten men dyrare (har för mig den skulle vara bättre om man ska köra på sprit).
vanlig epoxi eller kemisk metall kan fungera ett tag men har vari med om att det släppt och gjort skador innan det tagit sig ut i avgassystemet.
googla runt ett tag på jb weld så hittar du jag har köpt det från PLASTIDIP.SE finns säkert billigare men det verkade enklast då :P

377
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 28, 2013, 09:53:17 AM »
Ojdå :doh: var nog lite väl trött när jag missade och skriva det :P

378
Säljes / SV: b20 folkracedelar
« skrivet: augusti 26, 2013, 23:06:10 PM »
allt sålt tråd kan låsas

379
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 26, 2013, 22:02:26 PM »
bosabengt det tredje som kamremmen driver är till för och driva bränslepumpen på förgasarmotorer och fördelaren då den är blockmonterad annars har den inget direkt syfte möjligen den används lite som balansaxel.

illerballe det är svårt och säga effekten då det beror på hur allt lirar och hur man ställer in det (finns lite dåligt med inställningar på standardinsprut)
men voc motorerna ger ju 160-170hk efter många timmars skustering men med portad topp extraktor och vassare kam än H så borde man ju hamna där omkring direkt sen kanske man hittar 15-30hk till om man lägger ner samma tid på skusteringar om allting lirar tillsammans men sen börjar det gå väldigt tungt om man inte bygger väldigt seriöst då många lite äldre grupp H volvomotorer och 2150 motorer inte ger mycket mer än ca 200 ärliga hk och där är det troligen 48er portad topp med större ventiler av någon som kanske jobbat med det i 10år och kunnat jämföra små ändringar i bromsbänk mm och extraktor som är avstämt för delarna och inte sk postordertrimning.

380
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 26, 2013, 12:03:40 PM »
Dom brukar inte gå av om det kuggar över men det kan säkert hända annars kanske du haft någon skada på den som du inte såg eller så men känn på kammen så den går runt och sätt dit en ny rem bara ventilerna brukar klara sig så länge man inte har planat väldigt mycket och har någon höglyftande kam

381
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 26, 2013, 01:20:42 AM »
mallar kan nog vara svårt och hitta för något typ universalplenum men bara och tänka till lite själv :P
där spridarna sitter kan man förbättra org insuget en del men längre upp i insuget kommer man ju inte åt och göra något utan och kapa isär det.
men hur höga effektmål har du?

382
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 25, 2013, 15:40:32 PM »
Det ska fungera man kan inte ställa tändningen med plattan bara vart rotorn hamnar i fördelarlocket när det tänder.

383
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 22, 2013, 22:22:21 PM »
jo det är ju spridarhylsorna och få till det med fuelrail kanske går göra så man kan köra med en från ett F insug då.
sen vet jag inte om gasspjället från F motorn passar rakt över då man måste ha tps givaren där ev göra en anslutning för tomgångsmotorn (vilket borde vara det enklaste) men något mera kommer jag inte på man skulle behöva ändra på.
sen beror det ju på trimningsgrad på motorn om det är värt jobbet annars är det ju inte allt för svårt och göra ett eget plenuminsug och då kan man ju stämma av längden på primärerna efter kammen osv som man använder.

384
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 22, 2013, 21:28:08 PM »
försök få rotorn mitt för där tändkabeln sitter med motorn nollad hamnar den inte mitt för kan man få problem med misständningar :P

385
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 22, 2013, 17:02:13 PM »
Det är skillnad E insuget ska vara det bästa original insuget om man ser till flödet och effekten men vilket menar du som original? F insuget det för förgasare eller b21et insuget? det finns ju inga uttag för spridare på ett E insug så det är en del jobb för och kunna använda det.

386
Volvo / SV: Luftfilter till SU-förgasare?
« skrivet: augusti 21, 2013, 19:26:53 PM »
det lät ju inte farligt alls :)
tänk på att det finns flera hål på förgasarna som behöver få luft så du inte råkar sätta över något med plattan mot förgasaren då kan dom uppföra sig väldigt konstigt.
det kanske du redan tänkt på men har varit med om och köra fel trattar på Webrar en gång och det förstörde en bromsning av motorn som aldrig gick rent och svarade inte på bestyckningar mm och gav väldigt mycket funderationer innan felet hittades så jobbigt om man gör ett liknande misstag :P

387
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 21, 2013, 19:20:09 PM »
efter man har använt den det finns en fjäder i dom som ställer momentet och lämnar man den spänd från en gång man använt den till nästa dvs kanske veckor eller månader så är den förstörd då fjädern mattas av och momentet stämmer inte längre.

388
med en så snäll kam ska det inte vara några problem varken med eller utan vakumet  börja med 10 grader på tomgång sen höjj 1-2 grader efter du dragit en axrepa på treans växel tills du hör att det spikar (kör inte mer än nödvändigt med spikningarna utan släpp direkt du hör dom) då backar du av till där du inte hörde spikningarna

389
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 21, 2013, 00:16:16 AM »
jag tycker inte dom gör någon skillnad med en volvo originalkam dock måste man ju först ta bort dom när man ställer ventilspelet sen lös med kammen en gång till sedan när man vet att det är bra för och sätta dit dom därför skippar jag dom men visst dom kanske gör något på ljudnivån men det är då marginell skillnad.
en momentnyckel från biltema duger till sådana saker bara man är noga på och släppa spänningen varje gång man har använt den annars börjar den fort visa riktigt fel

390
Volvo / SV: trimmning hjälp
« skrivet: augusti 20, 2013, 22:24:27 PM »
Gummina som sitter på ventilskaften mot tryckarna brukar jag skippa på alla motorer jag skruvar i gata som busmotor då dom enligt mig inte gör någon nytta alls:P
Sen kan man inte skjustera ventilspelet med dom där då dom fjädrar och det blir väldigt svårt och känna om man har rätt spel med bladmåttet.

ventilspelet ska vara 0.40mm men tror mig ha läst i nån volvo värkstadshandbok att mellan 0.30 och 0.50 så behövs det inte ändras men har man tillgång till brickor lägger jag helst spelet på 0.35-0.40 men volvos kamaxlar har väldigt lika bascirkel som vebotrimmarn nämt så oftast kan man byta och det är bra men man bör kolla iaf så det inte blir galet.
Bladmåttet kan man trycka lite med men man ska inte behöva vålda in det :P
Överfallen ska helst dras med momentskaft då det är lagerytorna som ska löpa mot kamaxeln tror att jag själv har slarvat med det någon gång men är inte och rekomendera det

Sidor: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 35