Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Nyliga inlägg

Sidor: [1] 2 3 ... 10
1
Volvo / Passar dessa min volvo?
« Senaste inlägg av folkahans skrivet januari 08, 2022, 20:14:52 PM »
hittat ett par CSP 16 på https://www.dackskiftarna.se/falg

ET45 ska väl fungera på en Volvo 740?
2
Övriga / SV: Mitt Garage och mina maskiner för motor renovering motorbromsning
« Senaste inlägg av Autorep skrivet november 09, 2021, 10:32:02 AM »
Nu är bänken igång se youtube
https://youtu.be/Uz0cl5rjUuM
3
Volvo / SV: Trött vid fullt gaspådrag
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 28, 2021, 22:26:27 PM »
Kollat om det finns några felkoder?
Har felet kommit av sig själv eller samtidigt som några av delarna bytts?
Spelar varvtalet någon roll då den tappar eller växelvalet? Skulle det spika eller va bränslebrist brukar dom bli känsligare på tex 3an än 1an
Givaren går ju mäta upp om du misstänker den.
Har du lamdamätaren inkopplad på en separat sond eller samma som bränslesystemet känner?
Är tändchippet också folkraceshops?
4
Volvo / Trött vid fullt gaspådrag
« Senaste inlägg av Gabriel k skrivet september 26, 2021, 11:54:24 AM »
 Har en 940 som det sitter portad och 2,5mm planad topp på med en klr s/t5 kam i som lyfter 12,9mm med hårdare ventilfjädrar och även ett extraktorrör med 2,5" hela vägen. även chippad bränslebox med folkraceshops st2 chip? och även en guldbox med annat chip i.

Motorn är helt nyrenoverad och jag har problem med att vid fullt gaspådrag är bilen pigg i nån sekund och sen blir den jätte trött tills jag pumpar till gasen en gång och sedan blir trött efter nån sekund igen. sitter original elsystem förutom chippad då. däremot försvinner detta problem när man kört bilen riktigt varm "tror jag" har testat att koppla ur lambdan och provkört. då försvinner det att den plötsligt blir trött men den istället är trött hela tiden. kopplar jag i lambdan med bilen igång så har det varit bättre nån gång ibland.

provat byta lmm och koppla ur kallstarts givaren "tempgivaren" men ingen skillnad. kan det vara givaren det är fel på?

Har en Lambda mätare inkopplat på original lambda som mestadels visar max (fet blandning) men när jag upplever att bilen går som bäst så håller mätaren sig neråt snåla värden. Är precis som att bränsleboxen mäter feta värden och snålar ner dom vilket ger mig en stor effekt förlust.

Tack på förhand

5
Volvo / SV: Volvo B21A motor i Volvo 140 RAKSTÄLLD. Orginal förgasar fråga?
« Senaste inlägg av volvograbb skrivet september 13, 2021, 17:07:27 PM »
Bara att prova  annars får man kapa i insuget  och vinkla om den eller ksk göra en spacer från insuget så den får bättre lutning.
Sen är ju uppgradering av förgasaren nästa steg på motorn och då skulle det ju gå göra/köpa insug som har rätt lutning

Okej tackar för svar.
6
Volvo / SV: Dummietråd för B230F
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 13, 2021, 08:46:30 AM »
Njae tyvär inte någon direkt effektökning av det en modernare spridare är ju dock bättre och har betydligt bättre sprutbild.
Vet inte hur mkt det gör i praktiken men blir iaf inte sämre.
Org spridare räcker till ungefär den effekten med chippade boxar även insuget stryper däromkring.
Sen beror de på vilken bromsbänk det mätas i där skiljer det ganska mkt och om man bara är ute efter en toppnotering eller om det ska leverera i längden
7
Volvo / SV: Volvo B21A motor i Volvo 140 RAKSTÄLLD. Orginal förgasar fråga?
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 13, 2021, 08:40:33 AM »
Bara att prova  annars får man kapa i insuget  och vinkla om den eller ksk göra en spacer från insuget så den får bättre lutning.
Sen är ju uppgradering av förgasaren nästa steg på motorn och då skulle det ju gå göra/köpa insug som har rätt lutning
8
Volvo / SV: Vibrationer i kardan.
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 13, 2021, 08:35:16 AM »
Kollat om något av knutkorsen sitter ocentrerat är väldigt glappt eller går jättetungt att röra på om det finns någon böngla eller annat fel på kardanen så den kastar.
Det borde inte behövas göra någon ny balansering bara allt är rakt
9
Säljes / SV: Kamaxel.
« Senaste inlägg av sleepy_ skrivet september 13, 2021, 08:31:51 AM »
B230E i 740 har V kam och 131hk 
B230E i 240 har A kam och 129hk
Sen fanns det K kam i några som såldes till andra länder eller något sådant väldigt ovanliga att hitta iaf och enda K kammarna med fördelarspår.
10
Säljes / SV: Kamaxel.
« Senaste inlägg av Misse skrivet september 12, 2021, 17:30:00 PM »
B230e har väl vanligtvis en V-kamaxel? Mera sällsynt är K, A, och H. Vad jag vet.
Sidor: [1] 2 3 ... 10