Folkrace > Regler

Bulning av torpedvägg Volvo 240

<< < (5/5)

tjipp:
jo som det är nu är torpeden "bulad" ca 30 cm...  >:D :D
Men som sagt.. en hel del jobb är det ju att få till allt runt om, om det är bra tänker jag inte lägga mig i, men det är iallfall ett sätt  :P

jippi73:
 :yourock:
Håller på med en240 som jag tänkte åka Vimmerby med.
Blir bulat och tillbaka flyttat.
Främre kardan ifrån m46,spakställ ifrån en m47 och m45 låda.
Kapar ur en bit av v-låds tunneln och knackar bak tropeden och "viker" den över kanten i tunneln och svetsar igen. Portopwer ifrån grind till torped så det blir lite stummare när man bankar. Sen kan man ju pressa på lite.
Har en stor kula på p-powern som man kan "lat smida " med och pressa ut lite plåt.
Räknade med 10-15cm bakflyttning men inser nu att det blir mer än det.
Vilket glädjer mig.    >:D
 O0

_volvo_:
Hade inte datorn kraschat hade jag haft hur många som helst, men men datorer är datorer.
Flyttade 10cm på min och sätte på ett spakställ från 5-växlad låda. Generatorfäste från f-motor så inte den tar i motorfästet  :)

Lars Borg kanske kan bjuda på en från hans 245 bygge?

allrep:
Lite fundersam på detta med bulning och växellåds/kardan tunnel.
Om man sätter dit en större växellådstunnel så måste man ju kapa i torpeden och även svetsa fast den sedan????  Hur går det ihop?  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion