Jag skulle aldrig bråka med personalen på besiktningen. Jag försöker alltid vara glad och tacksam. De är där för min skull. De tar av sin fritid för att jag ska kunna köra biltävling. Det får vi aldrig glömma! De gör så gott de kan och till stor del är det svart på vitt i regelboken vad som gäller.
Mitt tips är att man tar det tekniska reglementet med sig ut i garaget. Så tittar man på sin bil punkt för punkt. Gör din egen besiktning och lägg där ingen värdering i vad som är "skitsaker" utan se till att bilen följer reglementet. Är tanken för nära yttre begränsningslinjer, flytta den. Har jag ingen M8 som håller spolarbehållaren i kupén, sätt dit det. Bara att följa. Då har du gjort så gott du kan. Skit i vad du tycker om reglerna. Det är inte besiktningspersonalens jobb att diskutera det med dig. Så kan man alltid råka ut för att det finns oklara regler där det är en tolkningsfråga. Men acceptera då att du kanske måste fixa till något. Livet går inte under för det.
Ett tips från coachen: Om det är en ny regel som skrivits med rött till årets regler se då till att fixa det. De kommer att kolla det.
Så till alla som ställer upp som funktionärer däribland besiktningspersonal: