Skulle besikta "nybyggda" 9000 för några helger sen. Blev nerlsag på: Bur, stol coh bälte + bältesinfästningar.
stol och själv bältet fattar jag, för dom är förbjudna (fick med dom när jag köpte bilen halvklar). Det jag inte förstår är detta.
Bakåtsträvorna i buren är fästa i nåt som kan kallas stötdämpartorn som sitter i anslutning till hjuhusen (inte jag som byggt buren). I reglerna står det: "Bakåtsträvans infästning i huvudbågen ska vara så nära taket som möjligt, och bakåt infästes i hjulhusen för att ge maximal stadga åt huvudbågen."
Det jag inte fattar är varför ska man sätta skiten i just hjulhuset när stötdämpartornsinfästningen var fan så mycket stabilare! Nån som kan förklara?
Sen med infästningen till bältet. Då måste man ju antingen dra en plåtbit runt själv buren och sen göra en infästning med bältesöglor i själva plåtbiten, eller bara dra bältet runt burbågen. På denna bil satt infästningarna direkt i buren (inte jag som gjort heller), alltså en liten platta svetsad i buren och sen öglorna i plåtbiten (den var alltså inte dragen runt buren). Hur fan tänkte SBF där? Jag menar; i Rally har du ju förfan såna infästningar? Jag begriper inte.