Har lite frågor då jag intehaft många FR bilar i min hand (1 som jag bygde själv för 3 år sen som jag haft hittils och nu en 900a med den första bilens motor) och det enda trim jag haft är en kam och planad topp + diff.
Fråga: Den mildaste/billigaste B-Motor kammen som ligger på FR shop; MÅSTE man byta ventiler eller annat godis i toppen för att det sak över huvudtaget fungera? Går original sönder/slitna?
Nån som har bild/tips/illustration på ett fäste, som man bygger själv, till 2 st enkelförgasare? Alltså, 2 förgasare som suttit på enförg.motor. Dom är ju större, så det ska vara "problem" att få dit dom har jag hört. Så om nån har bild eller kan förklara så blir jag skitglad
Sen; Extractor gren till en B-Motor. Existerar det ens? Och vart hittar man det, förutom skroten ( har letat och hittar inget)? Finns det nån som tillverkar till ett humant pris?
Mina planer är: Planad topp, kam, svets diff, extractor + 2'5 hela vägen från gren, dubbel enkelförgasare, simondämp och polera insugskanalerna. Är det för mkt slit om man inte har en riktigt topp? Eller gör alla sin funktion liksom? Med andra ord; är det värt att sätta dubbelfugge utan att ha portat ordentligt, tex.
Alla svar och tips tas emot med enorm glädje så möts vi på lördag i E-tuna med blåryks saaben