Folkrace forum
Trimma => Saab => Ämnet startat av: Granat-90 skrivet juli 05, 2009, 23:25:24 PM
-
Tjena jag har en Saab med en H-motor som det sitter en trim topp på och det är dubbla förgasare i som inte riktigt vill gå.
När man inte har olja i förgasarna så funkar den nästan fel fritt.
Men när jag har olja i förgasarna och varvar upp den till 4500 varv så börjar trottlarna hoppa upp och ner.
När den är varm så måste man hjälpa trottlarna upp för att den ska starta. Så hjälp vad ska jag göra för att sen ska funka?
-
men om den går riktigt utan olja så skit i den då.
hur mycket är munstyckerna nerslagna?
-
Dom är nerslagna 3,5mm
-
okej.. tita så membranen är hela i båda förgasarna, fjädrarna skall vara lika långa.
-
Det är nya membran i båda och den ena fjädern är bara lite längre än den andra.
hade för mig att munstyckerna var nerslagna 3,5mm men jag kontroll kolla nu och dom var nerslagna 4,5mm
-
men om du moste hjälpa dom upp så moste dom gå trögt eller så får dom inte vakum....
det liger inte nån skit i oljan så att dom trögar när kolvarna är i??
-
Tror du har munstyckena för långt ner. Hur ser stiften ut? Jag misstänker att de är rätt svarta.
-
Det är inge skit i oljan o vart får dom vakumet ifrån?
jo stiften är svarta vad ska munstyckerna stå på då?
jag ska testa med ett par andra förgasare imorgon som sitter i en annan bil men liknade trim och den motorn går bra och munstyckerna är nerslagna 4,4mm i dom förgasarna
-
4 mm skall inte vara nåra problem alls när man börjar närrma sig 6 mm så får man akta sig så man inte står på låga varv fär då sotar de igen... dom ta vakul från 2 hål i trotlen så titta så dom inte sitter åt fel håll. dom hålen skall va in mot motorn.