Har du justerat något på CO-skruven efter att du ändrade styrtrycket?
Du måste kompencera det ändrade styrtrycket så du får rätt bränslemängd på tomgång. Ändrat styrtryck ger på hela registret men CO-skruven bara på små gaspådrag och på tomgång. CO-skruven kan ju vara grovt felställd och då kvittar det med original eller modifierad styrtrycksregulator.
Rätt inställning på CO-skruven ger mycket på gassvaret på tomgång och för att få den att dra rent från lågvarv. Med mitt resonemang ovan att CO-skruven bara ger på små gaspådrag så borde det inte påverka om du gasar mycket... Men jo det gör det också. Är CO felställt så blir motorn klen på lättlast och har svårt att ta sig därifrån, kan krävas en del gasande för att "komma loss" från det området.
Går motorn bra på tomgång i övrigt? Gör den inte det så vrid CO-skruven i halvvarvssteg (ett halvt varv ger mycket!) till du hittar rätt, finjustering är nog lagom i 1/8-dels steg. Nu kommer jag inte ihåg vilket håll som ger mindre eller mer soppa, men går den dåligt nu och du vrider åt fel håll så kommer det inte krävas mycket innan den dör helt. Då får du byta håll
Vad har du för kam i? K-jettronic "ska" inte gilla allt för vass kam.
/David