Folkrace forum
Trimma => Saab => Ämnet startat av: MINI-TUGG skrivet januari 08, 2010, 16:33:37 PM
-
hur bli motor om man kasta i en sån kam? självklart bli de ju att porta o plana o ett par dubbla stormbergare elr weber !=) ???
finns de ingen som ha testat en turbo kam eller:O :-[
-
det jag har hört är att det ska bli sämmre...... men är inte säker. vet i alle fall folk som stoppar i sugkammar i turbomotorer
-
I B201 (h-motor) är kammen i förgasarbil och insprutare samma. Om du letar turbokam, så kan du har oturen få tag i kamaxel till turbo utan apc, och den är "snällare", har mindre lyft än standardkammen.
Så antingen standardkam eller om du hittar en vassare omslipad kamaxel.
Mvh Johannes
-
jag har en turbo kam hemma liggandes nämnligen. så att testa de är döfött eller!!??
-
en turbo kam är nästan alltid snällare än en förgasar kam i duration o lyft
-
jaha. så de betyder att han bli ganska bra vrid i han på låga varv, men på högre varv lite slöare?
-
snälla kan nån svara på de eller! >:( ???
-
En tam kam betyder mycket riktigt att den går bäst på relativt lågt varv och är rätt orkeslös om man försöker varva mycket. Om man får "bra vrid" på lågvarv med den kammen, eller om den bara går mindre dåligt än på högvarv beror på exakt hur tam kammen är, och det har jag ingen koll på.
-
äntligen =) tack!
-
Glöm inte att du genom att flytta kamdrevet i förhållende till kammen även där ändrar på styrkan vid olika varvtal.
Genom att fila upp hålen till kamdrevets skruvar kan du flytta kammen lite före eller efter nollan.
Efter ger högvarsegenskaper, före lågvarvsegenskaper. Allt inom rimliga gränser. Sök trådar.
Mvh Johannes
-
har ni inge bättre för er än att fundera över en turbo kam kasta skiten i soptunnan o sätt i en riktig kam istället
-
Vad du var vänlig i dag då?
Med vänliga hälsningar
Johannes
-
har ni inge bättre för er än att fundera över en turbo kam kasta skiten i soptunnan o sätt i en riktig kam istället
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Håller med till 100%