Hej hej,
Jag började med folkrace 1994, körde lite småtävlingar fram till 1999. Sedan blev det rally för hela slanten.
Började med en Fiat 131 TC i grupp e, körde med den ett par år, hade ett kortare uppehåll efter en duktig trädkänning. Byggde en ny likadan Fiat som såldes efter 3-4 tävlingar. Köpte en grupp e Volvo 142 från Gotland som byggdes om till nya veteran som det hette då, den byggde jag klart och sålde, körde bara ett varv runt kvarteret med den.
Nästa bil blev en av Sveriges rostigaste Volvo 744, även den för grupp e, körde den halva säsongen 2005 sedan dog den också, Vi ledde ÖÖM cupen, så lite panik blev det, Skrotar Volvon på Lördagen, ner till Jönköping på Onsdagen och köpte en grupp e Ascona B och tävlade på Lördagen efter. Hur det gick i cupen? Jo, vi vann faktiskt!
Undertiden vi tävlade i grupp e Asconan så köptes en Ascona B grupp H i delar. Den fick stå orörd hela 2006. I december 2006 föddes våran dotter, Så i Januari 2007 idiotmekade jag och ett par kompisar ihop grupp H bilen på tre månader, (min fru tyckte kanske inte att det var så kul).
Hela 2007 och 2008 så bröt vi mest hela tiden, var det inte det ena så var det andra som gick sönder. 2009 började bilen funka bra och blev 5:a eller 6:a i RS serien i Östergötland. 2010 tog vi det lugnt och tävlade bara ett par skogstävlingar, den sista vi körde gick på hemmavägar, ca 1 mil från hemmet. Där tog tävlingen slut, och det rätt hårt också. Vi lyckades att rulla bilen 2-3 varv över ett stenröse...
Det enda som gick att använda var motor, växellåda och bakrutan. Suck pust och stön.
En annan kaross skaffades och en ny bil började ta form i garaget, under tiden blev jag pappa en gång till. (frun tyckte att det vara lika lämpligt den här gången också att bygga en bil).
Bilen blev klar i Mars 2012, men jag kände att det fick räcka med rally nu. Bilen såldes och en Volvo 142 införskaffades för att bygga folkracebil på... Så nu är jag tillbaka där jag började 1994.
Bilen är inte färdig än, men har planer på att provköra den på sjöisen i vinter.
Kanske blev jävligt långt att läsa, men där har ni min motorsports-"karriär" i stort.
Christian Kleen