Folkrace forum

Trimma => Volvo => Ämnet startat av: vebotrimmarn skrivet oktober 09, 2010, 10:49:39 AM

Titel: B23-B25?
Skrivet av: vebotrimmarn skrivet oktober 09, 2010, 10:49:39 AM
hur är det man ska göra för att få den ökade slaglängden? b23 veven i 230 eller tvärtom? vilka stakar ska man ha? kolvar? skulle va kul att sätta ihop en starkare volvo snurra:P
Titel: SV: B23-B25?
Skrivet av: bonntrim skrivet oktober 09, 2010, 12:31:57 PM
du ska ta b23 veven, exenterslipa lagerytorna och använda b230 stakarna för dom har mindre lagerdiameter!
http://marty.nu/nyronen/index5.php.htm vet inte hållbarheten men billigt är det!
Titel: SV: B23-B25?
Skrivet av: vebotrimmarn skrivet oktober 10, 2010, 00:09:41 AM
okej men för att få det lite billigare så kan man väl slipa ner kolvarna från k- motorn? dom är ju tjocka som fan:P
Titel: SV: B23-B25?
Skrivet av: bonntrim skrivet oktober 10, 2010, 11:56:08 AM
hittar du en billig 2,5  liters marinvev så ska det nog gå, :goodluck:
Titel: SV: B23-B25?
Skrivet av: vebotrimmarn skrivet oktober 10, 2010, 18:49:18 PM
dom är ju svin dyr :( garanterat billigare att slipa om en 23a vev. ska höra med motorslipen i umeå och se vad dom vill ha:)
Titel: SV: B23-B25?
Skrivet av: Lars Borg skrivet oktober 10, 2010, 20:34:36 PM
En fågel viskade i mitt öra att det skulle gå å exenterslipa b23 veven ännumer å använda vw golf stakar och ner svarvade k kolvar. ;) Dessa stakar ska visst ha ett ännu mindre lagermått vilket gör att stroket blir ännu större och volymen då likaså. :dyrka:
Titel: SV: B23-B25?
Skrivet av: vebotrimmarn skrivet oktober 16, 2010, 15:47:56 PM
från vilken golf då? :P
Titel: SV: B23-B25?
Skrivet av: volyota skrivet oktober 16, 2010, 20:14:32 PM
gamla 1.6 nyare har för liten kolvbult typ 20mm
Titel: SV: B23-B25?
Skrivet av: vebotrimmarn skrivet oktober 17, 2010, 09:15:12 AM
perfekt:) jag morsan och brosan rulla just med jettan bara för nån dag sen...sitter en 1.6a i den :)