Folkrace forum

Trimma => Volvo => Ämnet startat av: nillbert skrivet juni 30, 2008, 22:15:38 PM

Titel: b23 med rallycross topp
Skrivet av: nillbert skrivet juni 30, 2008, 22:15:38 PM
hej, har problem att få min b23 med fullportad 405 topp och 48-40 ventiler och dubbla 48or att gå bra, använder brytare nu, är de bara att kasta i sjön eller? är osm den inte orkar vara med och varva över 5, har nån hyffsat vass kam men vet ej värdena,
Titel: SV: b23 med rallycross topp
Skrivet av: skrotpeder skrivet februari 27, 2009, 00:01:30 AM
justeringsak....tänk bara att man kör brytare i toppfuel dragracing..
problemet med brytare o konding är att gnistan inte får full fart på jättehöga varv...detta pga att kondensatorn o tändspolen inte hinner ladda upp sig innan det e dags att bra iväg en gnista..
tippar på låg tändning..tidigt ställd kam..jätte glapp fördelare.kass spole...
msd blaster e jävligt vassa spolar som hänger med...det mesta!