Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW
..: Ett forum för dig som kör folkrace :..
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Startsida
Hjälp
Sök
Logga in
Registrera
Folkrace forum
»
Trimma
»
Volvo
»
b230 k
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: b230 k (läst 5049 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
su är bäst
Enkel förgasare
Antal inlägg: 6
b230 k
«
skrivet:
november 03, 2012, 08:16:09 AM »
hej hur vass kam kan man ha i k motorn innan ventilerna tar i kolvarna eller kan man fräsa ner ventil uttagen i kolvarna för olika lyft höjd och kan man öka kompressionen på något viss för vissa kammar kräver högre än 10.5 annars hur är fs122 i varvregistret när börjar och slutar den ge effekt vill ha från 3000 upptill 7000varv
Loggat
Folkraceshop
Administrator
Trippla Weber 100
Antal inlägg: 728
SV: b230 k
«
Svar #1 skrivet:
november 04, 2012, 14:16:29 PM »
Vet inte om det skiljer nåt mellan K och A t.ex vad gäller höglyftande kammar? Dert är ju inte som en 16v där ventilerna är snedställda..
FS122 drar fin från botten och vart den stannar att dra, har mycket med hur stora förgasare/halsringar du ha.
Loggat
Team
Blå
Gul
Racing
-
Folkraceshop
su är bäst
Enkel förgasare
Antal inlägg: 6
SV: b230 k
«
Svar #2 skrivet:
november 04, 2012, 19:15:52 PM »
förgasare tvåport till v8 på ca 250 hk dom flödar bra och med adepter på k insug blir det bra
Loggat
sleepy_
Trippla Weber 100
Antal inlägg: 511
Team byaracing
SV: b230 k
«
Svar #3 skrivet:
januari 13, 2013, 20:39:37 PM »
man kan fräsa ner ventilurtagen men tror inte det behövs för att det ska gå fritt är svårt och höja kompen i en sådan motor då man inte kan plana toppen skulle gå svarva av kolvarna ksk 2mm för att få gropen i dom mindre (då ksk man skulle behövs fräsa nya ventilurtag och plana blocket 2.1 (så får man lite kolvuppstick med) men mycket jobb med det men fs 122 ger nog ett bra register men börjar nog dö ut lite före 7000 med det långa k-insuget sen beror det ju på toppen grenrör och kompen (som redan nämnts) mm hur mycket det är lönt och varva och hur vass kam som fungerar bra
mvh:)
«
Senast ändrad: januari 13, 2013, 20:42:31 PM av sleepy_
»
Loggat
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
« föregående
nästa »
Folkrace forum
»
Trimma
»
Volvo
»
b230 k