Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: loaded_ skrivet april 04, 2009, 20:09:35 PM
-
tjena, har en b230e som jag har bytt toppackning på efter den gått varm, i början när den är kall så går den på ca 1500 varv som tomgång sen vär den börjar bli varm så går den ryckigt sen dör den.
-
Skulle kunna vara dålig styrtrycksventil.
-
Skulle kunna vara dålig styrtrycksventil.
vart sitter den? är de den som går till egr rören?
-
Den sitter bultad på blocket, bredvid vevhusvent.
Det finns en jävligt bra PDF fil om K-jet, massvis med bilder och tror det var lite felsökning också, länkad till antingen härifrån, TPC eller 240klubben. Kommer inte ihåg, men snubblar jag på den så postar jag här.
-
tack de länkarna.
problemet med min bil är att den går kasst under 2500 varv vill dö då. den smäller från ventilkåpan vid ca 1500 varv.
kamremmen bör stå rätt.
http://www.youtube.com/watch?v=7q-jq5C_JqM
lägger ut en film på motorn i gång. jag måte hålla gas annas dör den. islutet vid 0:28 sek så ser ni och har att de smäller. vad kan felet vara?
-
Du får nog leta rätt på kontaktstycket som ska sitta där, lite osäker på hur det såg ut, men antingen är det termotidkontakten, som styr kallstarten (borde vara svårstartade, inte gå så illa som din) eller så är det tempgivaren till tändningen, vet inte hur den går om den tappar den signalen, men det lär ju inte bli bättre i alla fall.
-
okej, jag har hittat kontakten och pluggat in den dock inte mkt skildnad. går lika kasst.
-
Hur står tändningen?