var inte menat till dej stefan utan personen ovan men den ska ju kunna varva upp till 7000 fast ja varvar ju inte så mycket då ja kör den går ju som en original bil genom hela registret fast vägrar varva lika mycket som en...någon som har en bild på något hemma byggt kaminställningsverktyg? fast jag tror ju inte det är kammen ändå
Det framgick ju inte varför du hade backat kammen eller hur mycket därför frågade jag. Jag tycker inte heller du ska ställa ner tändningen då missförstod du mig.
Felkälla nr 1 är hur kammen står eftersom du har ställt den på känn.
Kolla om kammen står rätt. Om den inte gör det, ställ den rätt och sen om den går bättre.
Alternativ vrid fram kammen lite och kolla om bilen går bättre.
Vi kör en B23:a med FS122, 275 grader duration och 12 mm lyft. Planat toppen så vi har 11,5:1 och lätt portad 530.
När vi justerat in det K-jet vi kör med med bredbandslambda är bilen riktigt stark i botten och varvar ur bra.
Så mitt tips är fortfarande att du ska kolla så att kammen står rätt, kontrollera genom att mäta på lämpligt sätt. Kontrollera tändning så den står rätt sen kan du ge dig på förgasarna.