Ju mer det vibrerar och kastar hit och dit ju mer far bränslet omkring i flotörhuset och ju svårare har nålventilerna och hålla tätt/rätt flotörnivå och om man monterar motorn stummare (utan kuddar) kan det vibrera i en högre frekvens som ksk kan göra det ännu svårare gissar jag
Och håller inte nålventilerna rätt/jämn flotörnivå så får bilen olika bränsleblandning och flödar det över kan motorn sura rejält och det rinner ut bränsle
Men för mig har det fungerat utan regulator med org bränslepump på solex 40 och weber 36/36dcd iaf men jag kan ju haft en kombination av tur och halvslut soppapump
har inte provat på några 45er eller så men det enda som kan hända om man provar är ju att förgasarna flödar över eller att det fungerar
tror pumpen ger ca 0.5bar ksk lite till på höga varv och har man en regulator till weber tror jag man ska ställa den på ca 0.25 det är vad jag har blivit lärd iaf:P
mvh