Tänkte inte på det med k-jet men på 405erna är det ju spridarhål (ksk inte på dom från b23et)
men det är ju jobb och pengar och leta en sådan topp också.
så enklast är ju och bara plana 530in och använda den ev kolla så ventilerna är täta
Då jag portar använder jag en tryckluftsslip sen lite olika slipstift beroende på vad och vart man ska ta bort material.
sen finportningen gör jag med sandpapperstrissor med 80 kornstorlek ev finare på avgas sen så stora som möjligt som går bra och få plats med i kanalen tycker det är enklare och få det likadant då.
portningen jag la upp i dummietråden är en sk steg 1 portning
vill man lära sig så är det ju bäst och börja på en skrot topp man inte ska använda eller bara göra väldigt små ingrepp.
Första toppen jag gav mig på var till en folkracer då jag var 16 år och det blev troligen inte bättre alls än före jag började men då det byttes kam och förgasare samtidigt gick den bättre iaf så då fick man då ha självförtroendet kvar
tackar för komplimangerna
men någon expert är jag inte på långa vägar (än iaf
) men har gjort några toppar (ca15st) experimenterat en del och börjat lära mig räkna på kanaldimensioner insug/grenrörslängder kamaxlar mm.
och eftersom det finns pengar så köper jag verktyg för och göra mera avancerade saker