Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: sammie motorsport skrivet februari 10, 2011, 00:07:25 AM
-
Jag har tänkt tanken minst hundra gånger dubbla mekan sprut från saab 99/900 på en b23 borrad till 2,8. hade tänkt mig att använda insuget från b200 (elektriska) svetsa om de så att jag får ett spjäll till 2cyl.. ställa co.n på halva grund inst. osv
-
Vore det inte smidigare att ta ett enda sprut från någon större motor? Satt väl K-Jet på bl.a. någon Mercedes V8, det borde hänga med till betydligt högre effekt än småspruten som sitter på fyrorna.
-
lättare att få ett v8 sprut med 8 spridare att funka problemet är spjällhuset hur mycket luft vill en 2.8 ha orginal på volvon 56mm det räcker inte--- men det är ingen dum ide med dubbla sprut o dubbla spjällhus håller själv på med något liknande
-
precis vad jag håller på att bygga, fast med 2,5 liter. men mitt bygge går sakta tyvär :goodluck: tala gärna om hur det går för dig :)
-
jag har kommit ganska långt det är bara de praktiska som tar lite tid. :( saknar 88ans 230 turbo stakar och cheva kolvarna. :villha:Sprutet har jag tänkt igenom som sagt hundra gånger de som ställer till de nu är hur jag ska vikt fördela vikterna i huvuderna. Har ni nå tips om bränsle tryck? Eller ska jag pröva mig fram? Insuget är under mod.. För att få plats med saabens luft bälj.
-
luftkonor från en 1.6 typ golf= 2st -8 spridare 2 per cylinder---2 cylindrar på en kona borde funka med en vass kam...vass kam menar jag mycke lyft o lite duration annars får du inge vakum och då blir det inge bra --bränsle tryck orginal med nerställt styrtryck borde bli ca 3.0-3.2 på varje bränsle huvud--
-
luftkonor från en 1.6 typ golf= 2st -8 spridare 2 per cylinder---2 cylindrar på en kona borde funka med en vass kam...vass kam menar jag mycke lyft o lite duration annars får du inge vakum och då blir det inge bra --bränsle tryck orginal med nerställt styrtryck borde bli ca 3.0-3.2 på varje bränsle huvud--
ja jag har en kam från göteborg med 13,5 i lyft 320graders dur kom jag inte ihåg..