Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: volvo_ skrivet september 15, 2013, 20:07:19 PM
-
Jag håller på med min motor (volvo b20) och nu satt på dubbla solex 45or och ha fått ett litet problem med chocken, jag antar att chocken är i när jag ha den i åt vänster när man står "bakom" dom.
När jag då lägger ur chocken (åt höger) så kommer det ett väsande ljud från chocken om man säger (precis som de vore tjuvluft), och så vill den inte varva ut helt när man kör, så undra va är de för fel/problem?
Det ha även blivit förgasar smällar.
Film kan fixas om ni inte förstå mig, tyvärr hör man inte riktigt de på filmen!
Hoppas på hjälp, behöver få den att gå!
-
Jag har för mig att när det väser om choken så är det på. Pilla bort en lilla låsringen och ta bort ett lock över choken så kan du se när det är till eller från. Förgasarsmällar tyder på för lite bränsle.
-
okej ja så kan de vara. okej, hur ska de se ut när den är i och ur då när jag tagit locket?
okej ja för den gå bättre när jag ha choken åt höger och de väser.
jag ha skruvat bort munstyckerna och tänkte kolla storlek men de stod inget på dom så jag vet inte va jag ha för storlek.
-
Skumt att det inte står. Är det bortslipat?
-
de ser inte ut som de skulle vara något slipat. få kanske kolla mer noggrannt.
-
kollat mina munstycken och de står inget på dom så jag vet inte alls vad jag ha...
men när jag ge fullgas så liksom stryper den sig helt och måste släppa lika fort för att den inte ska dö.
och de kommer fortfarande någon förgasar smällar, och den gå något bättre när choken är i.
-
Står det inte på något av munstyckena, lågfart, luft, huvud?
-
iaf inte på lågfart och huvud kunde jag inte se.
men de är ju fel eftersom när jag ge fullgas så liksom stryper den sig helt och måste släppa lika fort för att den inte ska dö. och de kommer fortfarande någon förgasar smällar, och den gå något bättre när choken är i.
-
Jo, men du måste ju bestycka förgasarna och då behöver du veta vilka munstycken du har nu...
-
ja precis de förstå jag.
vad för bestycknig ska jag ska ha/rekommendera du, en B20 standard block, lätt portad E topp med standard ventiler och D kam, extrakto och 2.5 tums avgas.
-
Enligt Misabs tabell
Halsring 36
Huvud 135
Luft 175
Lågfart 55
-
okej, ska kolla igenom dom redigt igen så jag inte missat att de står något på dom.
-
när jag kolla misab så står de inte samma som du skrev?
B20 med K-kam, dubbla 45 ADDHE http://www.misab.se/bestyckningstabellsolex.php?kid=4-361-373-438 (http://www.misab.se/bestyckningstabellsolex.php?kid=4-361-373-438)
Men jag ha kollat mina igen och jag ha 125 luft, lågfart 62och halsring 36, huvudmunstycket få jag inte fram något av :/
-
Aha, jag kolla på Weber, det borde ha varit ungefär samma..
Tycker att 125 i luft låter skumt..
-
hehe okej!
Ja de känns som de är lite.
Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga nu för enligt misab och (han som hade förgasarna innan) så ska de gå med K/D kam.
-
Har du gjort rent dom. Ofta blir det stopp i dom om dom ligger på hyllan... Gammal soppa som ärgar.
-
går de bra att tvätta munstyckerna och förgasarna i T röd?
-
kan ni hjälpa mig att svara på va allt detta är?
-
1 är ju luft, 2 är lågfart, 5 är blandskruven?
vad sitter huvudmunstycket?
-
6 = Acc munstycke
3 = Luft till lågfarten
1 = Luft, emulsion, huvud
4 = hål för kontroll av spjällets läge
-
tackar.
de står inget på någon av dom förutom 1 och 2, så va jag ha för huvudmunstycke och andra munstycke vet jag inte förutom 1 och 2 som sagt.
men som du skrev så ska jag rengöra dom, gå bra med t röd och breklen (stavningen).
-
huvudmunstycket sitter i botten på emulsionsröret!