Folkrace forum

Trimma => Volvo => Ämnet startat av: OlssonRacing skrivet augusti 11, 2012, 11:10:31 AM

Titel: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: OlssonRacing skrivet augusti 11, 2012, 11:10:31 AM
Tjena. Har en 240 med b23e i som axeln i fördelaren blir så varm så det smälter sönder den.där gummi/plast grejjen eller va det är på brytaren hela tiden på :s har bytt fördelare 3 gånger men det är likadant nån som vet vad felet kan vara?

Tacksam för snabba svar.
Titel: SV: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: volyota skrivet augusti 11, 2012, 12:07:09 PM
du har antagligen en hög effekts spole då bränns brytarspetsarna sönder sätt dit ett motstånd på + kabeln till spolen  det ska vara ca 9 volt vid körning
Titel: SV: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: OlssonRacing skrivet augusti 11, 2012, 12:24:09 PM
Okej för den blev så när jag körde med den, jag kan väl byta tändspole också för den som ä i nu blur varm som satan så den lär inte vara så bra?
Titel: SV: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: volyota skrivet augusti 11, 2012, 12:36:22 PM
det kan ju va spolen som är paj
Titel: SV: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: OlssonRacing skrivet augusti 11, 2012, 12:46:44 PM
Japp funderar på att byta till brytarlös
Titel: SV: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: volyota skrivet augusti 11, 2012, 14:52:51 PM
det gör du helt rätt i  det blir en helt annan gång i den med brytarlöst  då ställer du tändningen på fullt utslagna vikter vid ca 3500-4000 rpm  ca 35 grader
Titel: SV: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: OlssonRacing skrivet augusti 11, 2012, 17:43:04 PM
Japp ;)
Titel: SV: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: vebotrimmarn skrivet augusti 11, 2012, 21:57:18 PM
visst är det en helt annan tändkurva i en sådan fördelare? ja tänkte att den slår väl ut betydligt mer än en brytarfördelare? :)
Titel: SV: fördelar/brytar problem i b23e
Skrivet av: volyota skrivet augusti 12, 2012, 13:20:12 PM
ingen större skillnad på tändkurvan det beror nog bara på hur slitna dom är