Med så pass snäll kamaxel fungerar det nog bra med standard tändkurva.
Men annars kan man ta isär fördelaren och det finns slungvikter som rör sig och ändrar tändningen beroende på varv där.
Man man göra om så tändkurvan blir kortare eller byta ut fjädrarna eller lätta vikterna om man vill förskjuta tändkurvan.
oftast vill man ju ha kortare tändkurva och mera tändning på lägre varv så då bryter man in stopparna för vikterna eller trär en slang över dom så vikterna inte kan röra sig lika mycket.
Stumma fördelaren tror jag inte på det är en riktig sniklösning på lågbudget turbomotorer
Om vakumförställningen fungerar som den ska kan du ha kvar den jag brukar ha kört utan på fr och isbilsmotorer då det kan spika till vid snabbt gaspådrag om den kärvar lite men har man original tändkurva och allt fungerar och löper lätt ska det inte vara något problem.
brytarlösa tändsystem sitter på 240 med E motorer dvs dom med mekanisk insprutning och på 740 från 85-86 med förgasare sen finns det flera olika eftermarknads system i olika prisklasser.
mvh