Har trasig h-mätarwire så vet ej om bränsleförbrukning,
Anledning till varför jag hellre har 150 huvud ä för att 14-15 afr ä ju närmare vad man ska ha för bränsleförbrukning. :-) endast därför.
Om vi leker med tanken 50km/h på 4:and växel och man gasar 40%. Då kommer den huckra (eller om man ska kalla det Avgasknallar och nyser i insuget) till som bara just när varven (eller om man ska kalla det vakum förbi emusidans bränsleförsörjning) inte tillåter det, när den sen ökar i varv och då "kommer igång" går den jämt och jättefint.
Men om vi leker med tanken att första 10% är lågfart sen ska "emu-rör" sidan ta över så går det ju smyga upp i tempo med hjälp av lågfart mm så går den rent och fint,
Men om man försöker istället hoppa över lågfartsystemet så får man antingen varva typ 2.5k-3k och då dör den som ifrån "en takt" men sen komma igång. Men allt har med hur höga varven är och hur mycket man gasar,
Det jag kanske förklarar där har med det du menar med "spjälläge" :-)
Min förgasare fungerar förmodligen på samma sätt som en 36/36. Första 90% är bara primären som jobbar sen kommer sekundären om man ger full gas.
Har bara ett Acc munstycke. Det är just när sekundären öppnar. Det som jag tror du menar va tydligen ett onödigt tillval och igengjutit
Men jag funderar, är det bara ta upp spridaren och förstora (läs täppa igen lustströmmen förbi spridaren) denna för att få som en större överlappning mellan lågfart och "emu sidan" på förgasaren, jag bryr mig inte så hårt om 10-15hk försvinner, detta är en brukis, eller blir det som bara konstigt och är en allmänt dålig idé??
Det är väl fasta halsringar i denna typ av förgasare??
Hoppas du förstår hur jag tänker, har svårt att sätta ord på mina tankar, 👍
Mvh kulan och uppskattar alla svar :-)