Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: justering av K-jetronic  (läst 5006 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SvenssonMotorsport

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Gasar tills det rasar!
    • Visa profil
justering av K-jetronic
« skrivet: juli 16, 2012, 23:01:36 PM »
Hej!
jag har ett block från en B230 med en topp och sprut från en B21. den går ojämnt när den blir varm och bara på tre cylindrar när den blir jätte varm. jag har bytt allt i tändnings väg och kollat alla eventuella läckage men ingen skillnad. stiften är kritvita så den får ju för lite soppa. men frågan är om det går att höja bränsle mängden och hur man gör det?

tacksam för svar!

// Svensson Motorsport

Utloggad Gunnarsson

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: justering av K-jetronic
« Svar #1 skrivet: juli 17, 2012, 04:26:09 AM »
Bränslemängden går justera genom att ändra styrtrycket på ett eller annat vis, tror att det står en del om det i äldre trådar på detta forumet och vet att det diskuterats ganska mycket på andra forum.

Utloggad vebotrimmarn

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 53
    • Visa profil
SV: justering av K-jetronic
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2012, 11:28:27 AM »

Utloggad volyota

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: justering av K-jetronic
« Svar #3 skrivet: juli 22, 2012, 23:13:17 PM »
den så kallade bränslemängden ställs med insexnyckel mellan bälgen och spruthuvudet ett hål eller ett litet rör du sticker in en lång 3mm insexnycle  där ställer du bränslemängden men troligtvis så är inte din styrtrycks ventil riktig den sitter på ett fäste där bensinpumpen på en förgasarmotor sitter