Folkrace forum

Trimma => Volvo => Ämnet startat av: SvenssonMotorsport skrivet juli 16, 2012, 23:01:36 PM

Titel: justering av K-jetronic
Skrivet av: SvenssonMotorsport skrivet juli 16, 2012, 23:01:36 PM
Hej!
jag har ett block från en B230 med en topp och sprut från en B21. den går ojämnt när den blir varm och bara på tre cylindrar när den blir jätte varm. jag har bytt allt i tändnings väg och kollat alla eventuella läckage men ingen skillnad. stiften är kritvita så den får ju för lite soppa. men frågan är om det går att höja bränsle mängden och hur man gör det?

tacksam för svar!

// Svensson Motorsport
Titel: SV: justering av K-jetronic
Skrivet av: Gunnarsson skrivet juli 17, 2012, 04:26:09 AM
Bränslemängden går justera genom att ändra styrtrycket på ett eller annat vis, tror att det står en del om det i äldre trådar på detta forumet och vet att det diskuterats ganska mycket på andra forum.
Titel: SV: justering av K-jetronic
Skrivet av: vebotrimmarn skrivet juli 17, 2012, 11:28:27 AM
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=39368 (http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=16&t=39368)
där har du lite att läsa på  :goodluck:
Titel: SV: justering av K-jetronic
Skrivet av: volyota skrivet juli 22, 2012, 23:13:17 PM
den så kallade bränslemängden ställs med insexnyckel mellan bälgen och spruthuvudet ett hål eller ett litet rör du sticker in en lång 3mm insexnycle  där ställer du bränslemängden men troligtvis så är inte din styrtrycks ventil riktig den sitter på ett fäste där bensinpumpen på en förgasarmotor sitter