60nm +90gr är väll vad man ska dra en toppbult jag tror jag dragit typ 165nm eller något sådant.
Men det är olika på b23 och b230
Är man noga med rengörning och använder locktite så brukar det sitta.
Men efterdra alltid det viktigaste efter nymonterade motorer fått lite i körning typ vevaxel kamaxel sträckare ställbart kamdrev kollat ventilspel mm.
jag har varit med om ett ställbart kamdrev som rallat lös men upptäktes innan bultarna gått av så motorn klarade sig (En gatmotorn med kam, tryckare, ventiler för 7-8000 så det kunde blivigt dyrt)
Kopplingssidan anser jag dock är ännu viktigare då ett löst svänghjul kan titta in till fötterna likt en sågklinga där rengjör jag alltid noga är vevaxeln rostig så först stålborste sedan lägger jag på ventilslippasta och gnuggar så ytorna
nöts till mot varandra då det är friktionen mellan materialen som ska hålla svänghjulet och inte bultarnas radiella styrka.
mvh