Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: power10 skrivet juli 25, 2010, 17:44:17 PM
-
vilken kam passar bäst i en b230e fs122 eller fs280 toppen är planad ca 2mm tillsnyggade kanaler styrtryck ställt på ca 2kg
finns även extraktorör och 2,5 tums avgasrör
-
ingen som har nåt råd på vilken kam som kan passa???
-
Nej... men jag är lite konfunderad över att du vill ha en kam som passar det styrtryck du har nu, snarare än att justera styrtrycket så det passar kammen du skaffar.
-
jag justerar många insprutare både volvo och saab och jag tycker att om ni inte har så mycket kunskap om insprutning satsa på en fs296 eller en månen 7a fungerar bra ihop med insprutning men kräver rättså portat o planat och ett bra extraktorrör för att ge bra med effekt ---när man kör med sprut så ska man se till att man har en kam med bra vakum alltså inte en kam med massor av duration o lite lyft bättre med en kam som har högt lyft o lite duration nu pratar vi omslipade kammar-----men som alla vet så finns det ju många olika teorier om hur allt ska justeras
-
Styrtrycket är ställt så efter råd från volvo original åkarna mottager tacksamt tips på anorlunda tryck och även andra råd vad gäller insprutningen, har haft månen 7 kam i fick ej den till att gå bra funderar därför på snällare kam toppen är en 530 topp.
-
hur menar du att den inte gick bra
-
Den gick inte bättre än original kamaxel inställd med indikatorklocka och justerbart kamdrev enligt specifikation spridare rengorda och med fin sprutbild och ej något läckage på spridare
även nya o-ringar till spridar tätningar.Även kollat systemtryck och mängd bensin fram enligt volvos egen rephandbok
-
Tändningen?
Och du måste ändra bränslemängden med en trimkam. Volvos original rekommendationer passar inte trimmat.
-
tändning vid fullt utslag ca 3500rpm min34-max35 grader med brytarlöst tändsystem .styrtryck 2-2.2 kg ..systemtryck orginal eller lite mer sen är det bara att justera con så det stämmer sen kan det bero på hur ni har satt bensinpumpen om den räcker till
-
kan man justera nåt mer än co,styrtryck & bränsletryck på e-motorn när det gäller bränslesidan.