Denna typ av regulator går inte justera på det viset, men med lite god vilja går det ordna ändå. Men nu är det inte fråga om att öka trycket som det brukar bli när folk klämmer ihop regulatorer, utan sänkning av styrtrycket. I K-jet är det styrtrycket som håller igen luftvågen (metallplattan som öppnas av luften motorn suger i sig), med lägre styrtryck öppnas luftvågen lättare, sprutet tror att motorn får mer luft och sprutar in mer soppa.
Någon turbobil med K-jet har justerbart styrtryck, med justerskruven gömd under någon form av plugg - har inte sett nån, bara läst att det finns. Kan det ha varit Saab kanske?
På en bekants bil har någon tagit själva tryckventilen och fjädern från original styrtrycksventilen och svarvat en hållare med justerskruv för att justera hur långt fjädern är hoptryckt.
Läste någonstans att folk skruvat itu original styrtrycksventil (halvorna sitter ihop med 6 skruv eller något sånt), lagt distansbrickor mellan halvorna och skruvat ihop igen. Längre mellan halvorna = fjädern mindre hoptryckt = lägre tryck. Dock sitter det en bimetallfjäder och elvärmare där inne också (för att sänka trycket = ge extra soppa vid kallstart) så man ska kanske leta upp någon bild innan man börjar skruva sönder grejer man itne vill förstöra.
Ska sitta justerbar regulator original på någon 80/90-tals Ford med elektronisk insprutning. Blir väl lite mer pill om man ska få andra slangstorlekar än original att passa, men hittar man grejerna kan dom väl inte kosta många kronor på skroten.