Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: stressfläkten skrivet november 21, 2011, 22:26:34 PM
-
Ser ut som följande..
B23E 13000mil
lätt portad 405 topp med saltkylda ventiler avgassidan
planad 2,5mm
ställbart kamdrev
FS extraktor + 1 stycket 2,5" dämpare
FS skelettsvänghjul
svetsdiffad bakaxel
skall gå på isen i vinter
innehar en fin H-kam men vill nog ha en vassare profil.
Vilken är att föredra med dessa komponenter...
-
fs280 kanske?
-
var inne lite på den jag med.
hur blir karaktären med dom grejorna jag nämde? Nån som kör med liknande?
-
Ville bara nämna att jag köpte en FS296 som är tänkt till mitt turbobygge men "lånade" den lite till GLT,n.
Kammen monterad och inställd 4.0mm på insugsnocken.Bilen startade direkt och går som en klocka med tomgång på 900varv utan att stanna.
Har vart ut och provkört och jag behöver inte mer effekt för att åka på sjön så jag är helnöjd. 8)
Gassvaret är helt sjukt rappt.
-
turbo på de då jävlar :goodluck: