Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: Filip "FLip FLip" Larsson skrivet juli 22, 2011, 15:57:27 PM
-
Tjena! Jag behöver en kamrem till min b230 motor. Det är ifrån början en vanlig 8v motor men jag har bytt ut till 16v kolvar och vevstakar och topp.
Jag behöver nu en kamrem bara för att den originala 16v kamremmen är förlång och den vanliga 8v motorn är för kort.
Ge mig ett namn och kuggmängden på kamremmen så jag vet vilken rem jag ska köpa!
Snabbt svar tack!
-
remmen ska du ta från en opel combo diesel, den kortare för det finns 2st olika
spännrullen ska du ta från golf 1 diesel
då blir det att se ut såhär
http://www.garaget.org/?car=103286&image=2416072
-
Sitter då spännrullen på toppen då?
detta är första gången jag ska bygga ihop en vanlig b230f motor som jag har bytt kolvar och stakar samt 16v toppen, såå jag vet inte så mycket förtillfälle men tack vare dig så lär jag mig iallafall mera :yourock: :dyrka:
-
menar du att dina stakar och kolvar passade utan justering av däckhöjden på blocket??
-
menar du att dina stakar och kolvar passade utan justering av däckhöjden på blocket??
funkar klockrent... Kamrem ascon c diesel 146 kugg. spännrulle från golf2 16v. nersvarvad fördelare och kortad, vinklat lock Peugeot/saab. :goodluck:
-
jädra otur jag måste haft mina kolvar vände 3mm under plan suck.
-
jädra otur jag måste haft mina kolvar vände 3mm under plan suck.
Snarare flax... Perfekt att slipstroka då jue ;)
Appropå spännare så är det tryggare attt borra ur & gänga upp till M10 ist för att använda M8 med "hylsa". Finns gods så det är inga problem.
Det går att köra med den längre Opelremmen om man sätter dit ena brytrullen, ger lite mindre fladder på remmen. (dock har jag använt 234:ans spännrulle då)
MVH / Peter