Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: voc skrivet januari 29, 2012, 22:07:06 PM
-
Hallå har fått en konstig gång i min b23e, den startar som den ska och tomvarvar man den så går den bra men på jämna varv så missar den låter som den misständer, vad kan ha hänt?
-
Bränslepumpen? Eller styrtrycksventilen.
-
hur mäter man om rätt mängd bränsle kommer från pumparna? har bytt 2 styrtrycksventiler men är precis lika
-
Flödet bör vara minst 1,0 liter i 30 sek.
Kolla även detta dokument
http://blagulracing.com/mektips/bosch_k-jetronic.pdf (http://blagulracing.com/mektips/bosch_k-jetronic.pdf)
-
det kom ca 8-9dl på 30 sek kan det vara så känsligt?
-
Prova att byta pump, K-jetronic är känsligt för dåligt tryck.
-
vad är det för skillnad på bränslepumpen till en turbomotor mot en vanlig?
-
Borde vara samma..
-
hm kan nån kolla det här
http://www.cvi-automotive.se/sv/articles/8614/2b-pumpar-el (http://www.cvi-automotive.se/sv/articles/8614/2b-pumpar-el)
-
Bränslepump 240 turbo -1981 är en 5-bars pump så den ska funka.
-
nyinköpt bränslepump ditsatt nu kommer det ca 0,0dl bränsle på 30sek :banghead: :help: :help:
-
Har du stopp i returen? Bränslefilter?
-
vet inte är nära ett mindre nervsammanbrott snart :banghead: lossade returen vid filtret kom inge bränsle där ska kolla mer i morgon.
vad är det för konstig grej som sitter i banjoskruven vid pumpen?
-
vet inte är nära ett mindre nervsammanbrott snart :banghead: lossade returen vid filtret kom inge bränsle där ska kolla mer i morgon.
vad är det för konstig grej som sitter i banjoskruven vid pumpen?
http://blagulracing.com/mektips/bosch_k-jetronic.pdf (http://blagulracing.com/mektips/bosch_k-jetronic.pdf)
-
gången är lika och detta är bytt utan att det blir nån skillnad, ny huvudpump den i tanken funkar det kommer ca 1,1-1,2 lit på 30 sek.bräslefilter,spridare+tätningar,3 olika styrtrycksventiler+schimsat ut ett lock ca1,5mm,nya tändkablar nya stift,fördelare,tändspole,rotor,fördelarlock. kompprov gjort 12,2-12,5 på alla cylindrar. den är lite hårdstartad när den är kall men varm startar den direkt, tomvarvning går fint men jämn gas missar den samt tomgång
:help:
-
vad har du tändningen på för grader?
Vilken kamaxel har du i?
-
ja tändningen är ju lite svårställd nu när den går så ojämnt på tomgången men ca 15 grader utan vacum, det sitter en h-kam i den
måste rätta mej den är inte alls svårstartad när den är kall
-
feljusterad det är troligtvis största felet eller tjuvluft
-
Hallå nu går bilen och den går bra....fick tag på en motor med komplett insprutning så jag bytte hela skiten så nu går den....tack för all hjälp och tips