Trodde det var något franskt påhitt som styrde soppan på dessa, då motorn är inköpt från Renault.
En ställbar tryckregulator eller större spridare ska väl funka (kanske är samma modell som övriga Volvo med lite tur) för att få in lite mera soppa. Vilken motor är det du har? 1.8 eller 2.0? Dom är som natt och dag, 1.8 är slå och skittråkig från början, men 2.0 är faktiskt ganska pigg. Tyvärr är det en ganska dyr motor att trimma. Har inte sett någon som slipar kammar specifikt till dom, och inte så många eftermarknadskammar. Extraktor är inte heller något som växer på träd.
Det borde ge lite effekt att byta avgassystem, har för mig att det satt ljuddämpare överallt på min 460
Har inte fått någon direkt klarhet i om 16V toppen från R19 o Clio passar rätt av, fast då kanske det blir lättare att ta en komplett motor.
Vad har du för mål med bilen? Bara en skaplig första bil att börja köra i, eller vinna motala-festivalen?