Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: dubbla mekan sprut??  (läst 4277 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sammie motorsport

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
dubbla mekan sprut??
« skrivet: februari 10, 2011, 00:07:25 AM »
Jag har tänkt tanken minst hundra gånger dubbla mekan sprut från saab 99/900 på en b23 borrad till 2,8. hade tänkt mig att använda insuget från b200 (elektriska) svetsa om de så att jag får ett spjäll till 2cyl.. ställa co.n på halva grund inst. osv

Utloggad Gunnarsson

  • Weber 45
  • ***
  • Antal inlägg: 237
    • Visa profil
SV: dubbla mekan sprut??
« Svar #1 skrivet: februari 10, 2011, 00:18:01 AM »
Vore det inte smidigare att ta ett enda sprut från någon större motor? Satt väl K-Jet på bl.a. någon Mercedes V8, det borde hänga med till betydligt högre effekt än småspruten som sitter på fyrorna.

Utloggad volyota

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: dubbla mekan sprut??
« Svar #2 skrivet: februari 10, 2011, 09:59:48 AM »
lättare att få ett v8 sprut med 8 spridare att funka  problemet är spjällhuset  hur mycket luft vill en 2.8 ha orginal på volvon 56mm det räcker inte--- men det är ingen dum ide med dubbla sprut o dubbla spjällhus håller själv på med något liknande
« Senast ändrad: februari 10, 2011, 10:02:06 AM av volyota »

Utloggad bonntrim

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
SV: dubbla mekan sprut??
« Svar #3 skrivet: februari 10, 2011, 13:44:21 PM »
precis vad jag håller på att bygga, fast med 2,5 liter. men mitt bygge går sakta tyvär  :goodluck: tala gärna om hur det går för dig :)

Utloggad sammie motorsport

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: dubbla mekan sprut??
« Svar #4 skrivet: februari 13, 2011, 23:36:09 PM »
jag har kommit ganska långt det är bara de praktiska som tar lite tid. :( saknar 88ans 230 turbo stakar och cheva kolvarna. :villha:Sprutet har jag tänkt igenom som sagt hundra gånger de som ställer till de nu är hur jag ska vikt fördela vikterna i huvuderna. Har ni nå tips om bränsle tryck? Eller ska jag pröva mig fram? Insuget är under mod.. För att få plats med saabens luft bälj.

Utloggad volyota

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 421
    • Visa profil
SV: dubbla mekan sprut??
« Svar #5 skrivet: februari 13, 2011, 23:48:39 PM »
luftkonor från en 1.6 typ golf= 2st -8 spridare 2 per cylinder---2 cylindrar på en kona borde funka med en vass kam...vass kam menar jag mycke lyft o lite duration annars får du inge vakum och då blir det inge bra --bränsle tryck orginal  med nerställt styrtryck borde bli ca 3.0-3.2 på varje bränsle huvud--
« Senast ändrad: februari 13, 2011, 23:52:18 PM av volyota »

Utloggad sammie motorsport

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: dubbla mekan sprut??
« Svar #6 skrivet: februari 14, 2011, 14:37:24 PM »
luftkonor från en 1.6 typ golf= 2st -8 spridare 2 per cylinder---2 cylindrar på en kona borde funka med en vass kam...vass kam menar jag mycke lyft o lite duration annars får du inge vakum och då blir det inge bra --bränsle tryck orginal  med nerställt styrtryck borde bli ca 3.0-3.2 på varje bränsle huvud--

ja jag har en kam från göteborg med 13,5 i lyft 320graders dur kom jag inte ihåg..