Från b230 gjuten original vev 49 mm och 80 mm i slag till 84mm men då behövs nya stakar och kolvar fräsas av vev tapp 45mm och då med std borr 96mm så blir det 2432cc
B230 marin vev med original slag på 86mm går att slipa till 90mm slag och då är vev tappen 45mm och med std borr 96 så blir det 2548cc
b18-20-21-23 vevaxel med 54mm vevtapp och 80 slag, går att slipa om till att det blir 89mm i slag men då behövs nya stakar och kolvar, vev tapp 45mm,
b18 med std borr 1981cc
b20 med std borr 2210cc
b21 med std borr 2367cc
b23 med std borr 2577cc
b30 med std borr 3315cc
men det gäller att hitta vevstakar och kolvar som matchar och sen kan det finnas andra saker som hindrar att man inte kan använda max stroke typ hur blocket ser ut om det går att slipa ur för vevstakarna.
b230 veven och 84mm med nya stakar 150 i cc mått och fräsa av kolvarna är inga problem men dock ej för turbo för det håller det inte för,
så ser det ut när man slipar offset
https://youtu.be/oZ6Ms6ze1wA