Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: stror topp+mek-sprut  (läst 2993 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kalimero-racing

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
stror topp+mek-sprut
« skrivet: april 03, 2013, 21:26:00 PM »
sitter med en portad,planad topp med 46/38 ventiler... funderar på en 8a kam eller annat förslag... nu kommer problemet, eftersom jag är snål vill jag inte lägga massa pengar på webrar eller liknande... kommer det att funka med meksprutet eller mikuni 38? vill ju inte att den ska fåandnöd eller gå på svältkost

Utloggad Codriver

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
SV: stror topp+mek-sprut
« Svar #1 skrivet: april 03, 2013, 23:44:38 PM »
Är det ett vanligt k-jetronic så räcker det till ca. 175-180hk någonstans. Det som är begränsningen på det sprutet är flödet genom bränslehuvudet.

Utloggad kalimero-racing

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
SV: stror topp+mek-sprut
« Svar #2 skrivet: april 04, 2013, 08:59:23 AM »
finns det alternativ på bränslehuvud??

Utloggad sleepy_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 491
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: stror topp+mek-sprut
« Svar #3 skrivet: april 04, 2013, 23:15:41 PM »
Det är vad jag vet samma på alla b21 23 och 230 med k-jet i sugutförande men finns många andra bilmärken som kört med k-jet på motorer med betydligt högre effekt.
Tex gamla Mercedes v8or och gamla Porsche 911 turbo hade nog dom största men ska man ändra och byta sådana saker kan det vara svårt och få det bra då luftvågen har en typ tratt runt sig som reglerar hur mycket vågen sugs upp och den ser rätt olika ut beroende på vilken bil det kommer ifrån.
Men läs på lite om k-jet och hur man ställer in det ( styrtryck och systemtryck) så bör det efter lite skjustering fungera bra på en folkracebil eller så iaf. :)
Kan behövas rätt hög tomgång för att lira med vass kam så på gatan är nog 8-an lite vass men bra till fr.
Annars om du hade 4st mikuni 38er så tror jag dom är bättre på alla sätt blir nog både högre toppeffekt och bättre körbarhet om dom blir rätt bestyckade.
dessutom så klarar dom hyfsat vassa kammar om man vill med bibehållen körbarhet >:D
Känns dom lite små så försök få dom så nära topplocket som möjligt och använd långa trattar för och få rätt insugslängd så räcker det lite längre (är nog överkurs i folkrace så länge det inte är nån seriös festivalmotor)
mvh :P

Utloggad kalimero-racing

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
SV: stror topp+mek-sprut
« Svar #4 skrivet: april 06, 2013, 19:57:21 PM »
ok,, vet inte om dom mikunisar jag har duger.. det påstås att det ska vara dom men svarta lock... dom här har trottlar, som su.. men det vet nog ni

Utloggad sleepy_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 491
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: stror topp+mek-sprut
« Svar #5 skrivet: april 07, 2013, 16:46:26 PM »
hur menar du med trottlar? typ vakumtrottel eller är det typ vm 38er dvs från en 2taktsmotor typ skoter cross osv?
är det vakumtrottel gör det ingenting du får lite sämre gassvar än med sådana med axpump men effekt går få ändå :)
skotergasare är ju igentligen jorda för 2t motorer så dom är nog knepigare det borde gå och fungera men kan vara svårt med nålar bestyckning osv