Trimma > Volvo

Tändnings problem 16v

<< < (2/2)

krille:
Ja de är nog som du säger angående tändningen men dom verkar ha hoppat över tändboxen för nån sån är inte monterad därför har jag samma tändning i hela registret inte bra de inte. Kan man koppla in de på nått vis så man får det att fungera som de ska ?? Behöver bara tändningen åker med fajs 48 istället för in sprut .

sleepy_:
Svårt att veta säkert utan att se sakerna vad det är.
Det ska väll gå koppla in men är det omöjligt att rymma en block monterad fördelare med typ ett sk krabblock?
Är det en budgetmotor är det ju enklast med en mekanisk tändkurva om en block monterad ryms.
Är det till folkrace skulle ja provat höja tändningen tills den spikar vid vridmax backa lite och startar den då så skulle ja kört så slår den bara emot blir det ju svårare.
Annars om det är en motor som får kosta så sätt dit ett ms eller nått typ 123ignition eller liknande.
Vet inte hur det är med varvstopp mm på originalsystemet om det sitter i boxen och är svårt att ta bort.

krille:
man borde väll kunna andvända lh2,2 systemet med kortad block födelare ,använder det systemet givaren på svänghjulet??? nån som vet hur man kopplar in ett sånt ?

sleepy_:
Det ska fungera det går även med toppmonterad fördelare då lh 2,2 triggar från fördelaren (block monterad i 240 och toppmonterad i 740)
Vet dock inte vad man behöver i kablageväg och hur det blir med varvstopp.
Går väll annars (om allt ska göras budget) att fulmontera en fördelare fram på motorn typ på ett kam drev och göra något lagomt fäste finns ju dom som gjort liknande lösningar med fördelare från äldre audi 5or för att köra förgasare på volvos 5cyl från typ 850/v70

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion