Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: kalimero-racing skrivet december 04, 2011, 17:53:42 PM
-
ok,, nu har jag äntligen fått liv i den lille grisen.. en b230e, nu kom ju nästa problem... TOMGÅNG..
har kopplat kallstarten till en brytare tillsammans med soppapump. när jag startar slår jag följdaktligen igång soppapump och kallstart samtidigt,,, problemet är att jag får en rätt hög tomgång, vet inte exakt men 1500-2000.. om jag tar bort kontakten till kallstarten så får jag ingen tomgång---vad göra...
-
förresten,,tillsatsluftsliden, måste den ha ström,, och isf hela tiden eller?
-
skippa tilluftsliden plugga anslutningarna ställ tomgången på gaspjället
-
med den lilla svarta ratten?
-
förresten,,tillsatsluftsliden, måste den ha ström,, och isf hela tiden eller?
svar ja men man kan plugga smlangarna med det funkar.
på samtliga bilar jag haft med E sprut så ger konstant strön på kallstarten att jag får lägre tomgång alternativt att den surar och dör.
mer felsökning krävs börja med kolla co skruven /co om du har möjlighet.
annars låg tändning
när allt åvan ser ut att lira ställ tomgång i första hand på svarta skruven räcker inte det justera gasvajern.
-
tillsatsluftsliden(vilket jävla ord) kan den spöka till tomgången om den inte har ström/pluggad?
-
ja det kan den den är olika öppen beroende på temperatur . just därför vi brukar ta bort den och plugga slangarna.
-
http://mekbiten.se/Egna_dokument/Kjet_CIsystem_kallstartsfunktion.pdf (http://mekbiten.se/Egna_dokument/Kjet_CIsystem_kallstartsfunktion.pdf)