Okej vet inte om värmeproblem skulle vara så stort problem.
Men om man då riktar in sig på en sugmotor för max 20k så skulle jag först lägga pengar på och renovera och borra underdelen.
Använder man begagnade b21 kolvar (som inte gått så farligt långt) sen nya lager ringar mm borde man kunna göra det inkl borrning och toppdäckning av blocket för 6000.
sen då det gäller förgasare skulle jag satsat på dubbla weber dcoe45er eller minst 40er (fungerar lika bra med Dellorto dhla eller Solex addhe) så man får separata spjäll för cylindrarna det ger effekt och gör stor skillnad på vridet med lite vassare kam.
weber idf förgasare skulle gå använda om man har mycket plats uppåt men då måste ett eget insug med 90graders böj uppåt tillverkas då jag inte tror något sådant säljs.
En 36/36dcd ger nog inte mer effekt än org solexförgasarna och tror inget bättre än solexarna passar på org insuget men förgasaranläggningen kostar nog kring 5000 om man köper begagnade 45er med insug mm ksk 2500-3000 om man kör 40er.
toppen kam man antingen få tillverkad ny passande motorn av ett proffs (tex Jens eller Erland som nämts eller någon annan känd trimmare med mycket kunskap) eller av någon kunnig hemma trimmare men priset och ev kvaliteten på jobbet blir ju oftast därefter.
Begagnat finns det också mycket och välja på men många har en förmåga och tro alldeles för mycket på det skrot dom säljer och akta dig för och gå för mycket på ventilstorleken 44/37 ger oftast lika mycket eller mer effekt som 46/38 då ventilerna hamnar så nära cylinderväggen så dom inte kommer till sin rätt (tror dom senare av erland cox 200-210+hk b20 motorer har 44/37 ventiler)
P-kammen är inte särskilt vass tror den var som en K-kam ungefär.
Kammen bestämmer ju en stor del av motorns karaktär och varvtalsregister men antar att du inte vill varva så mycket då det inverkar på hållbarheten.
Så jag skulle rekomenderat lagom eftermarknadskam med 245-250 gr dur/1mm eller max255gr om förgasarna är 45er och så mycket lyft som möjligt tex nh191 (den har jag hört många säga ska vara bland dom bästa gatkammarna som finns till b20 eller en gammal hederlig R-kam skulle nog fungera också.
Avgaslimpan skulle jag helst skippa om det är möjligt och använda ett bättre extraktor då den troligen bromsar effekten ganska mycket.
och pratar man effekt så tror jag 40er med 36mm halsringar lagom topp en 245gr kam och avgaslimpan kvar ger 150hk kanske.
45er bra topp 255gr kam och extraktor kan ge mot 180 hk eller iaf 170
blev ett långt inlägg men hoppas du fick svar på några frågor mvh