Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: Volvo_245r skrivet juni 19, 2012, 21:42:38 PM
-
Hej! :help:
Jag har en B230K motor liggandes som jag har tänkt att trimma för att ha i en 245:a.
Finns de någon som har testat att trimma en B230K motor? eller finns de någon som har några tipps om vilken kombination man kan använda och trimma med?
t.ex kam, dubbla förgasare, extraktor, lättat svänghjul m.m? :)
(jag ska använda 631 toppen)
-
Först och främst borde du postat i volvo-trim fliken...men det kanske du missat?
Det är en grym motor och enligt mig underskattad då den har ett sjukt bra vrid och jävligt mysig från botten rent standard.
Körde då med orginal pierburg, med en massa vaccumslangar å piss...men det drar på rätt bra trots sina ynka 116 hk
Man ska inte glömma att det är en interferencemotor ( men å andra sidan blir en standard 530 eller 531 det efter 1.6mm)
Testade att köra med f-sprut ett tag, det gick mer drftsäkert.
körde med vx3, det blev asjobbig ketchup-effekt, ( vaknade vid 3500 varv)
Skulle nog välja en K eller H kam och nöja mig med en liten polering av kanalerna och byta till f-sprutet om jag skulle göra det igen.
-
det fanns ju både 630 och 631 toppar på dom. vilka satt på vad? :o
-
En klassiker är Weber 36/36 på k-innsug.
-
det fanns ju både 630 och 631 toppar på dom. vilka satt på vad? :o
Aldrig hört talas om 630-topp. Nån mer info om dom?
-
det fanns ju både 630 och 631 toppar på dom. vilka satt på vad? :o
Aldrig hört talas om 630-topp. Nån mer info om dom?
630 topp har jag sett på en b200k och 631 topp har jag sett på b230k. mer vet ja inte.
-
sorry finns ingen 630 på b200 finns bara 530 topp är som vilken annan b230 som helst bara mindre volym.