okej vad mer är gjort med motor och vad för insprutning ska du använda?
på en turbomotor behöver man inte ha så vassa kamaxlar även på högre effekt uttag och högre varv man kan ju som en jämförelse räkna bakåt på sitt effekt/laddtrycksmål och se vad som krävs utan laddryck tex 150sug hk och sen två bars laddtryck på det blir 450hk det går ju ofta inte räkna rakt av men det ger iaf en fingervisning.
men lite beroende på grenrör osv så kan nog en fs280 fungera ev en fs122 om motorn är någorlunda effektiv men för 350hk kan en H k eller V kam fungera dock ger ju en modernare kam den effekten vid lite lägre laddtryck och ksk ett lite bredare register.
annars är ju sts247 axt275 och enem16v mm populära kammar för turbotrimning
vi har en turbomotor med ms2, portad topp som den jag visat i dummietråden, H kam, extraktor med en kkk27 och den gav räknat på spridarna 380hk vid 1.3 bars ladd
och drar från fullt laddtryck vid 3500 till varvstopp på 7500 så en enkel motor kan prestera bra med större spridare och 1.8 bar skulle den gett mot 450hk med bottnad turbo