Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: Krillepille skrivet augusti 22, 2012, 23:15:39 PM
-
Hej! Är det någon som vet när orginal ventilfjädrarna "bottnar". Håller på att trimma en b230F med 530topp -89.
Tänkte stoppa i en kam med 12,9mm lyft, är det någon som vet om man måste byta fjädrarna? Har googlat och sökt på forumet men hittar inte svaret jag söker...
-
har kört med 13.6 i lyft med volvo orginal och bmw innerfjäder inga problem varva lätt 9500 ...om du inte kör med nyare som är slappare o mindre diameter
-
Vad körde du med för bmw-fjädrar om man får vara lite nyfiken? :)
-
12v o 24v bmw innerfjäder med innerfjäder bmw och volvo ytterfjäder ---med 12v inner o volvo yttre ca 9700rpm innan den släpper med 24v minst 10500rpm om det går att få den att släppa
-
jag använda volvo d5 fjädrar som inner fjädrar men några av dom sprack sönder :-\
-
har kört med 13.6 i lyft med volvo orginal och bmw innerfjäder inga problem varva lätt 9500 ...om du inte kör med nyare som är slappare o mindre diameter
9500rpm med en b230?! Kommer nog köra med MS styrsystem istället för att chippa om original då jag vill få bort luftmassemätare osv... Sen bygga om insuget med ett större spjällhus. Kommer nog inte att varva mer än 7-8000 till att börja med. Hur gjorde du för att montera BMW fjädrarna? Funka det med original ventiler, brickor och knaster?
-
svarvar läge för fjädern i övre fjäder brickan och tar bort tätningen de är det enda jag gör