Trimma > Volvo

ventilsäten i alu

<< < (3/4) > >>

Autorep:
Körde med miran förut men gillade inte att radi blev så liten och nu får jag radi 6 i botten.

Håller på att bygga upp en motor renoverings verkstad och jag har nu bromsbänk för motorer, vevaxel slip, mira centronic, fördelarbänk, generator och startmotor bänk, flödesbänk, cylinderborrmaskin och för hening suport svarv, fräs, cnc fräs, planslip och mig, tig ac/dc maskin esab, osv......
 och kör eget som reparatör på indistrin och kvällsr och helger i verkstan med motor eller topp renovering

sleepy_:
Hoppas det går bra för dig och du får arbete så det går runt :goodluck:
Hur tänker du med att radien blir liten när du kör med miran?
 det finns ju olika stål och sen kan man ju rita egna. Dock blir ju sista delen ändå gjort med roterande filen.
Det blir ju dock aldrig riktigt som när du gör det med CNC

Autorep:
efter som det är begränsad storlek på bilder här så lägger jag en länk till maskinisten där jag har bilder på lite topp jobb,
jag hoppas att det är ok. hittar inga forums regler   
bilder på toppen fräsning förbränningsrum 

sleepy_:
Läste igenom tråden och man blir lite avensjuk på maskinparken :angel:
Jag kör ner med miran typ som du gjorde på sidan 3 men med ett 357 stål då får man hyfsad radie om motorn har nog stor cylinderdiameter gör man en topp till typ en b21 elr liknande så får man ju leva med en 90gr kant om man inte skär sätet väldigt djupt

Autorep:
När jag kör med fräsen så får jag radi 30 (60 dia) på avgas och 35 (70 dia) på insug och ändå innanför packningen.
357 är inget stål som jag känner till 390 där i mot. Det är för att fräsa för sätes ringar.
Jag köpte första miran runt 94 och innan hade jag stenar malte månson

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion