Folkrace forum

Trimma => Volvo => Ämnet startat av: grahnen skrivet april 13, 2011, 22:07:35 PM

Titel: Vevhusventilation/oljefälla B20
Skrivet av: grahnen skrivet april 13, 2011, 22:07:35 PM
Hur brukar "ni" göra med vevhusventilationen och oljefälla på en B20? Kan man verkligen bara plugga oljelocket på ventkåpan och dra endast en enda slang från ventilatilationen på sidan till en dunk? Blir det inte övertryck i motorn med oljeläck i filtringar på vevaxeln? Ja min motor är nog ganska slut med "extra" övertryck??
Titel: SV: Vevhusventilation/oljefälla B20
Skrivet av: volyota skrivet april 13, 2011, 22:18:39 PM
inte plugga
Titel: SV: Vevhusventilation/oljefälla B20
Skrivet av: Folkraceshop skrivet april 14, 2011, 06:53:58 AM
Dra dubbla slangar till dunken
Titel: SV: Vevhusventilation/oljefälla B20
Skrivet av: grahnen skrivet april 14, 2011, 22:43:40 PM
Tänkte väll det. Tack skall prova med ett grovt t-rör
Titel: SV: Vevhusventilation/oljefälla B20
Skrivet av: Indalsman skrivet juli 02, 2011, 12:06:22 PM
Men det blanka/kromade orginal locket satt det nånsin på B20 eller är alla såna tagna från nyare volvo motorer??

B18/B20 hade dom alltid ventilation i oljelocket orginal?
Titel: SV: Vevhusventilation/oljefälla B20
Skrivet av: Folkraceshop skrivet juli 04, 2011, 16:43:10 PM
Nej, dom tidiga modellerna hade inget uttag i locket.