Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: Volvo B21A motor i Volvo 140 RAKSTÄLLD. Orginal förgasar fråga?  (läst 137 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad volvograbb

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Volvo B21A motor i Volvo 140 RAKSTÄLLD. Orginal förgasar fråga?
« skrivet: augusti 13, 2021, 09:29:22 AM »
Jag håller på att sätta en B21A motor i Volvo 140 (regad isbil än) och jag håller på för rakställning.
(Lätt trimmad med fixad topp och annan kam och ex-rör. Nöjd med motorn prov körde den i en 240 i vintras)

Min fråga är då om orginal förgasaren klara av den lilla bakåt lutningen som bli från orginal läget med orginal insug och förgasare?

Pratade med en som sa det går bra, möjligen man fick ändra flottören lite.

Tack på förhand
Volvo 940 16v
Volvo 240 lätt trimmad B230

:)

Utloggad sleepy_

  • Trippla Weber 100
  • *****
  • Antal inlägg: 507
  • Team byaracing
    • Visa profil
SV: Volvo B21A motor i Volvo 140 RAKSTÄLLD. Orginal förgasar fråga?
« Svar #1 skrivet: september 13, 2021, 08:40:33 AM »
Bara att prova  annars får man kapa i insuget  och vinkla om den eller ksk göra en spacer från insuget så den får bättre lutning.
Sen är ju uppgradering av förgasaren nästa steg på motorn och då skulle det ju gå göra/köpa insug som har rätt lutning

Utloggad volvograbb

  • Dubbla SU
  • **
  • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
SV: Volvo B21A motor i Volvo 140 RAKSTÄLLD. Orginal förgasar fråga?
« Svar #2 skrivet: september 13, 2021, 17:07:27 PM »
Bara att prova  annars får man kapa i insuget  och vinkla om den eller ksk göra en spacer från insuget så den får bättre lutning.
Sen är ju uppgradering av förgasaren nästa steg på motorn och då skulle det ju gå göra/köpa insug som har rätt lutning

Okej tackar för svar.
Volvo 940 16v
Volvo 240 lätt trimmad B230

:)