Nja tappa bara ur vattnet å spola kylaren bakvägen med lite tur kan det ju ramla ut en del så aluminiumet sätter igen kylaren på för många celler (motorn trycker ju termostaten -> kylarens övre anslutning -> genom cellpaketet -> anslutningen på vattenpumpen)
Sen är det nog bara byta glykol några ggr (läs 2-3 ggr)
Nja med den lös, jag skulle nog skruva fast tråget, fylla motorn med olja, lossa kammen, så man blottlägger hålen för kammen sen bara ha olja i maskin å köra pljepumpen, för "olja in i toppen" är via en topplocksbult (tror det är mellan cylinder 1-2 på avgassidan men jag kan ha fel) sen grenar det sig till dom 5 kamaxellagren. Det är det som jag personligen känner att oroar, men ä försiktig med bakdelen på kamaxeln, b19-230 kamaxlar är känsliga vid montering / demontering. Annars är det inte så mkt som jag känner är så mycket som oroar, det du kan göra om du känner dig oroad för att krascha kammen, skruva bara lös kammen lite, typ så halva muttern har gängorna kvar, sen vrida kamaxeln så den släpper från "bascirkeln" det är ju ett litet mellanrum så spånorna ryms att ramla ut sen köra oljepumpen, men sleepy eller nån annan har kanske nån bättre ide, men så skulle jag göra