Folkrace forum
Trimma => Volvo => Ämnet startat av: jippi73 skrivet mars 26, 2011, 15:08:13 PM
-
:help:
Liten fundering.
B230 med 405 portad och planad,mira fräst så klart.Mek sprut med ett par spridare som tydligen ska fläska på bättre och höjt tryck. Extractor och skelettsvänghjul. Sitter nu med en vx3 kam som jag inte har en aning om hur den funkar. Har ställbart kamdrev. Hur skulle detta funka?
Renov underdel också. :) Ska ha i ett nybygge och vill ha bra snurr fast inget överdrivet för den går på bud i alla fall som alltid. :)
-
Hmm om ja inte är felinformerad så spelar det ingen roll om du så har spridare stora nog till Stena Färjan så matar det inte på mer OM inte nått annat är rört i sprutet, Ex justerba styrtrycksventil och sänkt tryck då..
-
Ok.
Men den där kammen då?
Nåt o ha eller?
:yourock:
-
skall man köra pissiga org kammar så är la h-pinnen att rekomendera den ger la mest i hop med en e-sprakare..
men om du nu ändå doonat såpass så kan du väl kosta på en omslipad pinne från tex folkraceshoppen.. för ca 800-900:-
gör ju grymm skillnad!
-
Brukr köra typ månen 7 eller fs kammar.
Jag bara undrade lite om vx3:an.
Men det blir nog en Fs324 ser det ut som.
O0
-
VX3 verkar vara populär bland folk som åker turbo, men som sugkam är väl intresset ganska svalt.
-
VX3 kammen är den mest överskattade kammen av alla. Den duger inte till turboåka heller....
Men folk betalar som bara den för dom så sälj och köp riktig kam.
Om du jagar orginalkam så är som folk skriver H att föredra men tillgången är ju ganska begrensad. V eller K går att köra med och är inte så otrolkigt svårt att hitta!
-
Nej nej nej.
Inte jagar jag orginal kam,bara undrade om det var nåt att ha.
Vad får man för en sådan då?
::)
-
VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare)
-
ska du ha en bra kam till kjet ska du inte ha en FS 324 den blir det så dåligt vakum med och då blir sprutet skitsvårt få att fungera bra---då ska du ha en FS 296 med orginal system tryck och ca 2.2 i styrtryck ---men funkar inte sprutet bra innan trimmning så kommer det inte att fungera bra efter heller
-
Okej!!
Man hur ändrar man trycket enklast men på bästa vis?
Har kört med sprut men då köpt färdiga bilar och inte behövt skruva nåt själv.
Varit väldigt nöjd med de motorerna och aldrig haft något krångel.
Sen så slipper man krångla med nya gasreglage och synka förgasare o krångla.
Plus att det verkar bli mindre bud på dom. :)
>:D
-
det enklaste man kan göra är att ta en tryckregulator från en med elektroniskt insprut 2.5 bar och sätta dit istället för orginalet
-
:yourock:
Aha. Ja då är det bara att gå ut på skrotgården o ta loss en då.
Tackar för det. :dyrka: