Folkraceshop - Billiga delar till din Volvo Saab Opel BMW  

Författare Ämne: kablar 740  (läst 8330 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Brånstaracing

  • Gäst
kablar 740
« skrivet: januari 07, 2009, 15:10:24 PM »
hej

när jag är och kollar på folk race och på bilder så ser jag typ inga kablar alls.... själv har jag en 740 elektrisk in sprut... var ska man sätta alla kablar så som inte syns (vilka ska man spara) vill ha så lite kablar som möjligt.. och vart sätter man styrboxen/ säkringarna och vilka säkringar ska man ha kvar  .... tack för hjälp vill verkligen att mina kablar ska försvinna så det blir tomt i bilen.....

tack

« Senast ändrad: januari 07, 2009, 15:18:20 PM av Brånstaracing »

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: kablar 740
« Svar #1 skrivet: januari 07, 2009, 15:37:39 PM »
eftersom du har boxar och sånt får man genast mycket mer kablar bäst vore om du hade ett elschema och kan se vart kablarna går men klipp inte av kablar som du inte vet var dom går... alla kablar som går till och från styrboxen måste sparas, säkringar är inte ett måste det går att direktkoppla  ;D 
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad Tricky

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 340
  • Tjörns MF
    • Visa profil
SV: kablar 740
« Svar #2 skrivet: januari 07, 2009, 17:38:08 PM »
börja med att ta ur alla säkringa du inte behöver och klipp dom kablarna, strålkastare mm. och leta upp vart dom slutar och dra ut dom. det är j en bra början så jorde jag på min 9000 och det slutade med att det bara var 4 säkringar och ett relä kvar.

Brånstaracing

  • Gäst
SV: kablar 740
« Svar #3 skrivet: januari 08, 2009, 14:18:02 PM »
tack för hjälpen! :)

Utloggad SebastianBerglund

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
SV: kablar 740
« Svar #4 skrivet: januari 08, 2009, 22:23:07 PM »
Ja, elscheman är ju bara att utesluta.. det satt jag med första gången jag rensade i ett elsystem å de gick åt helvete totalt..

Bättre att klippa kabel efter kabel, tar ingen tid när man väl kommer igång. oftast blir det bara en enda stam kvar, och då ser det inte ut att vara så mycket kablar.

Utloggad Tricky

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 340
  • Tjörns MF
    • Visa profil
SV: kablar 740
« Svar #5 skrivet: januari 09, 2009, 20:48:45 PM »
och om man är osäker så kan man ju ha igång bilen sammtidigt och om den dör så får man skarva den kablen man nys klipte... ett bra tips

Utloggad _volvo_

  • Weber 55
  • ****
  • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
SV: kablar 740
« Svar #6 skrivet: januari 09, 2009, 21:12:59 PM »
så gjorde jag med min audi kunde rycka alla kablar i säkringsboxen utan att den stoppade men när jag sen stoppade den med nyckeln gick den inte att starta igen :P ;D
Audi 80 2,2, Audi 80 1,8 Norgebil, Audi 80 2,3, Audi 100 2,2, Audi a6 2,6, Vw golf VR6

Projekt pågång: Audi GT, Audi a4, Alfa Romeo 3,0

Utloggad SebastianBerglund

  • Enkel förgasare
  • *
  • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
SV: kablar 740
« Svar #7 skrivet: januari 09, 2009, 23:57:00 PM »
Citera
så gjorde jag med min audi kunde rycka alla kablar i säkringsboxen utan att den stoppade men när jag sen stoppade den med nyckeln gick den inte att starta igen

När jag klippte i 480'n så satt jag och klippte varje kabel jag var osäker på en och en och startade mellan varje kabel jag klippte.. har man redan rensat bort allt vad lyse och annat onödigt kraffs så går även de rätt snabbt  ::)

Brånstaracing

  • Gäst
SV: kablar 740
« Svar #8 skrivet: januari 11, 2009, 16:53:30 PM »
jag har en 240 som jag kapa en kabel i taget med och det gick ju bra blev inte många kablar kvar. men så drygt nu när det är styrbox och massa  :( ???